مسئولان کمک کنند قند ایلام با ۷۰ کارگر تعطیل نشود

  • کد خبر : 246293
  • 10 آبان 1399 - 10:10
مسئولان کمک کنند قند ایلام با ۷۰ کارگر تعطیل نشود

مسئولان کمک کنند قند ایلام با ۷۰ کارگر تعطیل نشود

کارگران کارخانه قند ایلام می‌گویند: مسئولان کمک کنند تا قند ایلام از بحران مالی خارج شود تا مبادا با تعطیلی کارخانه، امنیت شغلی کارگران به خطر بی‌افتد.

منابع کارگری در کارخانه قند ایلام با بیان اینکه مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش» است، به خبرنگار ایلنا گفتند: مسئولان دولتی، بانک‌ها و دست‌اندرکاران به کارفرما کمک کنند تا کارخانه از این بحران خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش آن برای همیشه مرتفع شود.


آنها با بیان اینکه هم‌اکنون در این واحد تولیدی حدود ۷۰ کارگر مشغول کارند که نگران از دست دادن شغل خود هستند، افزودند: این کارخانه ظرفیت اشتغال دست‌کم ۲۰۰ نفر را دارد و عمده‌ترین مشکلات آن کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که نیاز به حمایت مسئولان دولتی دارد تا ضمن حفظ اشتغال کارگران، آن را افزایش دهد.


این کارگران درباره میزان تولیدات این کارخانه تولیدکننده قند و شکر گفتند: میزان تولید کارخانه در ماه، حدود ۲۰۰ تن است. پیش از این صادرات به چند کشور همجوار نیز داشتیم اما هم اکنون با دستور دولت صادرات ممنوع شده است.


آنها با بیان اینکه کارگران در این کارخانه به دلیل نداشتن امکانات تولید کماکان امنیت شغلی‌شان را در مخاطره می‌بینند، در ادامه گفتند: اگر این بی‌توجهی‌ها که ناشی از تامین نشدن منابع مالی است، ادامه پیدا کند، کارگران ضمن از دست دادن امنیت شغلی خود انگیزه‌ای برای کار کردن نخواهند داشت.


این کارگران با بیان اینکه ما خواستار آن هستیم  که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد تولیدی رسیدگی کنند، درباره فروش و سفارش محصولات قند ایلام نیز گفتند: در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی نداریم ضمن اینکه کارفرما تمام تلاش خود را برای تامین منابع مالی به‌کار گرفته تا مبادا افزایش مشکلات بر امنیت شغلی کارگران لطمه بزند.


آنها افزودند: آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است، حفظ اشتغال آن‌هاست چراکه به دلیل افزایش سن، در منطقه محل کارشان فرصت شغلی دیگری وجود ندارد.


کارگران کارخانه قند ایلام با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درمورد وضعیت کارخانه «قند ایلام» و کارگرانش گفتند: امیدوار هستیم همچنان با حمایت مسئولان به ویژه نماینده مجلس، مشکلات این قطب تولیدکننده قند در غرب کشور برطرف شده و سطح تولید افزایش پیدا کند و درنتیجه نگرانی کارگران بابت تعطیلی کارخانه و برهم خوردن امنیت شغلی و مطالباتشان برطرف شود.


غلامرضا جوانمردی (مدیرعامل کارخانه قند ایلام) نیز با تایید مشکلات مالی این واحد تولیدی گفته است: چنانچه دولت اعتبار و منابعی در اختیار این کارخانه فعال قرار دهد که مقرون به صرفه باشد، این کارخانه که هم اکنون ۷۰ نیروی کار شاغل دارد تا ۳ برابر ظرفیت موجود گسترش و تولید خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246293

برچسب ها

ثبت نظر

-