مقایسه دو خودروی جداب تیگو ۵ با هایما s7+ مشخصات فنی

  • کد خبر : 246235
  • 10 آبان 1399 - 9:49
مقایسه دو خودروی جداب تیگو ۵ با هایما s7+ مشخصات فنی

معرفی  تیگو ۵

مقایسه تیگو 5 و هایما s7

تیگو ۵ یکی از محصولات موفق شرکت خودروسازی چینی، چری است. چری، شرکتی مستقل است که بعد از اصلاحات اقتصادی در چین، با صادرات خودرو به بیش از ۸۰ کشور جهان، خود را به‌عنوان برندی بین‌المللی مطرح کرده است.  

چری تیگو ۵، در‌واقع ادامه نسل خودرویی به نام تیگو ۳ است که به‌عنوان خودرویی اقتصادی در سال ۲۰۱۰ از‌ سوی شرکت چری روانه بازار شده است. مانند دیگر محصولات چری و ام‌ وی ‌ام، تیگو ۵ نیز توسط مدیران خودرو به‌عنوان شریک تجاری این خودروساز چینی در ایران، به بازار داخل راه پیدا کرد و در زمان کوتاهی توانست جایگاه خود را به‌عنوان یک شاسی‌بلند نیمه‌لوکس چینی تثبیت کند.

چری تیگو ۵ در طول حیات خود، دو بار تجربه به‌روزرسانی را از سرگذرانده است. در به‌روز‌رسانی اول، بدنه تیگو ۵ دچار اصلاحات شد و در نسخه بعدی، تغییرات مثبتی در کابین خودرو اتفاق افتاد. این دگرگونی‌ها، در‌نهایت باعث شد تیگو ۵ با گذشت سال‌ها، هم‌چنان جایگاه خود را در میان رقبا حفظ کند و خودرویی پرطرف‌دار در کلاس کراس‌اوور باقی بماند. در مقاله مقایسه تیگو ۵ و هایما s7، قصد داریم نسخه جدید تیگو ۵ اکسلنت را که روی سایت شرکت مدیران خودرو در دسترس است، به‌صورت مفصل بررسی کنیم.

معرفی هایما s7

مقایسه تیگو 5 و هایما s7

هایما s7، محصول سال ۲۰۱۰ کمپانی هایما است. این شرکت خودروسازی چینی، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی فاو است که با محصولاتی چون بسترن در ایران شناخته می‌شود. ایران خودرو از سال ۲۰۱۵ پای محصولات هایما را به بازار ایران باز کرد و مونتاژ خودروهای هایما در ایران را بر‌عهده گرفت.

دلت می خواد هایما S7 رو کارشناسی شده و با ضمانت بخری ، روی لینک زیر کلیک کن

هایما s7، اولین خودرو وارداتی هایما در ایران است که در ابتدا، با موتور تنفس طبیعی ۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه شد. چندی بعد، در‌پی نارضایتی خریداران نسبت به توان فنی پیشرانه مذکور، طی توافقات مسئولین ایران خودرو با شریک چینی، هایما  s7 این‌بار با موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ و چهره‌ای جدید، راهی خیابان‌‌های ایران شد.

مقایسه تیگو ۵ با  هایما s7 از لحاظ ظاهری

 مقایسه تیگو 5 و هایما s7

در ابتدای این بررسی، به مقایسه تیگو ۵ و هایما s7  از‌ لحاظ ظاهری می‌پردازیم. در یک سمت این مقایسه، تیگو ۵ جذاب ایستاده است که مانند دیگر محصولات این خودروساز چینی، براساس زبان مشترک طراحی آناتومی بدن ماهی و شعار «سیرتی به خوبی آب» طراحی شده است. جلو‌پنجره مشبک تیگو ۵، به‌خوبی احساس الهام‌گیری از آب و بدن ماهی را به‌تصویر کشیده است.

چراغ‌های کشیده به‌همراه نوارLED   دی‌لایت و گرافیک جذاب، ابهت خاصی به این چینی خوش‌قیافه بخشیده است. در بخش نمای کناری، علاوه‌بر خطوط عضله‌ای و حجیم قسمت درب‌ها و رکاب خودرو مجهز به چراغ‌های LED با آرم چری، شاهد رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی هستیم که در عین سادگی، بسیار زیبا به ‌نظر می‌رسد. 

تابحال به فروش خودرو خودت بدون یک ثانیه اتلاف وقت فکر کردی، اینجا کلیک کن تا با بالاترین سود ممکن خودروی خودت رو بفروشی

نمای عقبی تیگو ۵، در هماهنگی کامل با بخش جلو و جانبی طراحی شده است و از چراغ‌های  LED و دفیوزرهای روکش کروم در دو سمت سپر، می‌توان به‌عنوان جذابیت‌های بخش عقبی خودرو یاد کرد.مقایسه تیگو 5 و هایما s7

در سمت دیگر مقایسه تیگو۵ و هایما s7، از لحاظ ظاهری، هایما s7 قرار دارد که یک سر‌و‌گردن پایین‌تر از تیگو ۵ است. باید بدانید که طراحی بدنه این خودرو، متعلق به سال‌های قبل است و نسخه فیس‌لیفت توربو هم تغییرات اساسی نسبت به نسخه‌های قبل نداشته است. اگرچه تغییرجلو‌پنجره کروم با آرم هایما به‌همراه ارتفاع مناسب ماشین در شأن یک خودرو شاسی‌بلند، تا حد زیادی توانسته توجه خریداران را به خود جلب کند. این تغییرات به‌همراه سپر جدید و تزئینات کرومی، نمای ظاهری بهتری را برای هایما s7 توربو به‌ارمغان آورده است.

در بخش جانبی، برجستگی اطراف گلگیرها و محدوده رکاب، حالتی عضله‌ای و برجسته به‌ وجود آورده و نمایی اسپرت‌تر به هایما s7 بخشیده است. گرافیک چراغ‌های عقب، در نسخه جدید مدرن‌تر شده و قسمتی به زیر سپر خودرو اضافه شده است که محل قرار‌گرفتن سر اگزوزهای کرومی و چراغ‌های مه‌شکن عقب است. در کل، نمای هایما s7 اگرچه به جذابیت تیگو ۵ نیست، اما رضایت خریداران را برای خودرویی با این رنج قیمت تامین می‌کند.   

مقایسه تیگو ۵ با  هایما s7 در بخش طراحی داخلی

 کابین تیگو 5

مقایسه تیگو ۵  و هایما s7 را در بخش طراحی داخلی با بررسی کابین تیگو ۵ شروع می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیت کابین تیگو ۵، داشبورد اسپرت و مدرن آن است. مجموعه داشبورد تیگو ۵، اطلاعات مختلف و ضروری برای راننده را به‌سهولت در اختیار او قرار می‌دهد. غربیلک فرمان با روکش چرم و مجموعه کاملی از دکمه‌های کنترلی، آسایش زیادی را برای کاربر فراهم کرده است. صندلی‌های تیگو ۵، ارگونومی مناسبی دارند و مانند دیگر اجزای کابین، از مواد مرغوب و غیر‌سمی ساخته شده‌اند. در کل، با ورود به کابین تیگو ۵، تصویری مدرن و لوکس را مشاهده خواهید کرد.

کابین هایما s7

داشبورد هایما s7، در عین سادگی، ارگونومیک و تقریبا کاربردی طراحی شده است؛ البته کنسول میانی هایما s7 دکمه‌های زیادی دارد که در نگاه اول، ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد. تریم دو‌رنگ که از جذابیت‌های کابین هر خودرویی به‌شمار می‌رود، در تیگو ۵ و هایما s7 نیز دیده می‌شود. در کل، اگرچه هیچ‌کدام از دو خودرو طراحی اغواکننده‌ای ندارند، اما در حد‌و‌اندازه‌های خود راضی‌کننده هستند. البته که در این بخش نیز برتری با تیگو ۵ است.

مقایسه تیگو۵ با  هایما s7 از لحاظ فنی

تیگو5

در بحث مقایسه تیگو۵ و هایما s7 از لحاظ فنی، باید گفت که در قلب تیگو ۵، یک موتور دو لیتری DVVT تنفس طبیعی قرار دارد که اگرچه با فراهم کردن امکان کارکرد سوپاپ‌ها با زمان متغیر، راندمان و کارایی موتور را افزایش داده است، اما با این‌حال، پاسخ‌گوی خودرویی با وزن تیگو ۵ نیست. عملکرد ضعیف موتور، شتاب اولیه راضی کننده‌ای را به‌همراه ندارد و در سربالایی‌ها هم بلای جان تیگو ۵ شده است. پیشرانه تیگو ۵، نیروی خود را از طریق گیربکس هفت‌سرعته CVT به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند و کمی کندی و ضعف نیز که از خصوصیات گیربکس‌های خودروهای چینی است، در تیگو ۵ نیز دیده می‌شود.

هایما s7

در سمت دیگر این مقایسه، هایما s7 در نسخه جدید با پیشرانه توربوشارژ ۱٫۸ لیتری عرضه شده است که نیرویی برابر ۱۷۰ اسب ‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر دارد. نیروی این پیشرانه توربوشارژ، توسط گیربکس۶  دنده اتوماتیک به چرخ‌های هایما s7 منتقل می‌شود. در این خودرو نیز علی‌رغم وجود موتور توربوشارژ، به‌علت وزن بالای هایما s7 شتاب اولیه نه‌چندان خوبی را شاهد هستیم. از‌ طرف دیگر، این پیشرانه توربوشارژ، هماهنگی خوبی با گیربکس هایما S7 ندارد که باعث نارضایتی خریداران این خودرو شده است. در‌ کل، از ‌نظر فنی تقریبا هر دو خودرو در وضعیت مشابهی هستند و موتور توربوشارژ هایما s7، نتوانسته مزیت رقابتی خاصی را در‌مقایسه با تیگو ۵ برای آن به‌ارمغان بیاورد.

در جدول زیر، می‌توانید مقایسه تیگو ۵ و هایما s7 را از لحاظ فنی مشاهده کنید:












مدل خودرو

تیگو۵ اکسلنت

هایما s7 توربو

پیشرانه

۴ سیلندر خطی

۴ سیلندر

حجم موتور

۲ لیتر

۱٫۸ لیتری

حداکثر قدرت

۱۳۹ اسب ‌بخار

۱۷۰ اسب ‌بخار

حداکثر گشتاور

۱۸۲ نیوتن‌متر

۲۳۰ نیوتن‌متر

گیربکس

اتوماتیک هفت سرعته CVT

۶ دنده اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

۹ لیتر در صد کیلومتر

۹٫۶ لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا صد

۱۲٫۸ ثانیه

۱۰ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۵ کیلومتر در ساعت

۱۷۰ کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن‌ها و امکانات رفاهی تیگو ۵ و هایما s7

هایما s7

در بخش مقایسه آپشن و امکانات رفاهی تیگو ۵ و هایما s7، هر دو خودرو تقریبا دو‌شادوش یکدیگر ایستاده‌اند و از امکانات و آپشن‌های به‌روزی بر‌خوردار هستند. در لیست امکانات رفاهی هر دو خودرو، مواردی چون گرم‌کن صندلی، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، سانروف برقی، سیستم مولتی‌مدیا به‌همراه نویگیشن و کروز‌کنترل دیده می‌شود.

در جدول زیر، می‌توانید تجهیزات و آپشن‌های تیگو ۵ و هایما s7 را مقایسه کنید:













تجهیزات

تیگو ۵ اکسلنت

هایما s7 توربو

چراغ

چراغ روز LED، مه‌شکن‌های جلو و عقب، اتولایت

چراغ روز LED، مه‌شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل

سیستم‌های مولتی‌مدیا

صفحه نمایش لمسی دارای پورت AUX،USB ،GPS ، بلوتوث، ۶ عدد بلندگو

صفحه نمایش لمسی دارای پورت AUX، USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، ۴ عدد بلندگو و ۲ عدد تیوتر

صفحه نمایش

لمسی ۱۰ اینچی

لمسی ۷ اینچی

آینه

آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرم‌کن‌دار دارای راهنما

آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرم‌کن‌دار دارای راهنما،‌ آینه وسط ضد‌انعکاس نور، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)

تهویه مطبوع

اتومات دوگانه و تنظیم دریچه‌های کولر به‌صورت دیجیتال

اتوماتیک

صندلی

صندلی راننده ۶حرکته برقی گرم‌کن‌دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی گرم‌کن‌دار، تریم دو ‌رنگ

صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرم‌کن‌دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی‌های عقب تاشو دو‌تکه تریم دو‌رنگ

شیشه

شیشه بالابر برقی برای کلیه درب‌ها با فشار یک دکمه

شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب دودی

سیستم‌های هشدار‌دهنده

سنسور جلو و عقب، سنسور پارک خودرو در عقب، سنسور باد لاستیک ها TPMS، چراغ هشدار‌دهنده باز‌ماندن درب‌های خودرو، سیستم هشدار‌دهنده و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، قفل مرکزی

سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک ها TPMS، قفل مرکزی، اخطار سرعت بالا، اخطار باز‌بودن درب‌ها، اخطار باز‌بودن کمربند، سنسور نور و باران

سایر امکانات 

کروز‌کنترل، سانروف برقی

کروز‌کنترل، سانروف برقی، اسپویلر، برف‌پاک‌کن شیشه عقب

مقایسه تیگو۵ با  هایما s7 از لحاظ تجهیزات ایمنی

تیگو5

در بحث مقایسه تیگو ۵ و هایما s7 از‌ لحاظ تجهیزات ایمنی، باید بدانید که هر ۲  خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی جلو و عقب و سیستم ترمز ضد‌قفل (EBD+ABS) هستند. تیگو ۵، موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده است، اما هیچ‌گونه نتایج معتبری در خصوص عملکرد هایما s7 در این موسسه یافت نمی‌شود.  

در جدول زیر، می‌توانید مقایسه تیگو ۵ و هایما s7 را از لحاظ ایمنی مشاهده کنید:







تجهیزات

تیگو ۵ اکسلنت

هایما s7 توربو

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای عقب، ایزوفیکس، سیستم ضدسرقت (ایموبلایزر)

قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز‌شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، قفل کودک درب‌های عقب، سیستم ضدسرقت (ایموبلایزر)، کمربندهای پیش‌کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه ای عقب، ایزوفیکس

کیسه‌هوا

راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو (مجموعا ۴ عدد)

راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو (مجموعا ۴ عدد)

سیستم ترمز

ترمزدیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد‌قفل EBD+ABS، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP+ASR+DTC+HHC+EBA

ترمزدیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد‌قفل EBD+ABS، سیستم کمک در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS

مقایسه تجربه رانندگی تیگو ۵ و هایما s7

هایما s7

به بخش مقایسه تیگو ۵ و هایما s7 از نظر تجربه رانندگی می‌رسیم. در این بخش، می‌توان گفت که گیربکس تیگو ۵ در‌مقایسه با همتایان چینی خود، عملکرد نرم‌تر و بی‌صدا‌تری دارد. قابلیت تیپ ترونیک گیربکس این خودرو، موجب می‌شود تا راننده با توجه به شرایط، یکی از حالت‌های Eco یا Sport را انتخاب کند. عایق‌کاری خودرو نیز بسیار خوب انجام شده است و مانع از نفوذ صدای موتور یا محیط بیرون به داخل کابین می‌شود. ارتفاع خودرو مناسب است اما مکان ستون A، باعث شده تا راننده دید ضعیفی نسبت به اطراف داشته باشد.

از طرف دیگر، علی‌رغم سیستم تعلیق مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله ضد‌لغزش در قسمت جلو و سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی در قسمت عقب، سواری تیگو ۵ کمی خشک به ‌نظر می‌رسد و توقع سواری خیلی نرمی به‌‌خصوص در جاده‌های نا‌هموار را نباید از این خودرو داشته باشید.

هایما S7 توربو، سیستم تعلیق خوبی دارد که سواری نرمی را برای سرنشینان رقم می‌زند. البته همین سیستم تعلیق به‌همراه ارتفاع زیاد ماشین در پیچ‌ها، می‌تواند کمی خطرساز باشد. برخلاف تیگو ۵، عایق‌بندی این خودرو در حد قابل‌قبولی نیست و صدای پیشرانه داخل خودرو شنیده می‌شود. شتاب خودرو با پیشرانه جدید، نسبت به نسخه‌ قبلی، بهتر شده است و خبری از واکنش خیلی ضعیف پدال گاز نیست.

جمع‌بندی مقایسه تیگو ۵ با  هایما s7

تیگو 5

با توجه به تمامی مواردی که در‌خصوص مقایسه تیگو ۵ و هایما s7 گفته شد، تیگو ۵ از وضعیت خوبی در بازار برخوردار است. اگرچه موتور تنفس طبیعی این خودرو در‌مقایسه با موتور هایما s7  چالاکی کمتری دارد، اما استهلاک آن نیز کمتر است و هم‌چنین از هزینه گزاف بنزین سوپر در امان است. در‌نتیجه، تیگو ۵، خودرویی با امکانات رفاهی و ایمنی بهتر و استهلاک کمتر نسبت به رقیب و دارای ضعف‌هایی چون شتاب اولیه ضعیف و مصرف سوخت بالا است. این خودرو، در رنج قیمتی خود و کلاس کراس‌اوور شهری، انتخاب خوب و مطمئنی به ‌نظر می‌رسد.

هایما S7 توربو،

خریداران هایما S7 توربو، با مشکلی به نام خدمات پس‌از‌فروش مواجه هستند. علی‌رغم تعداد زیاد و گستردگی نمایندگی‌های ایران خودرو، خدمات این خودرو به‌خوبی انجام نمی‌پذیرد و مشکل کمبود قطعات یدکی نیز وجود دارد. در کل، هایما S7 توربو با کسب نمره کمتر در بخش طراحی، ایمنی و امنیت، علی‌رغم شایستگی‌هایی چون موتور پر‌قدرت و شتاب اولیه بهتر، در رتبه پایین‌تری نسبت به تیگو ۵ قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246235

ثبت نظر

-