مهندسان ژاپنی‌ با ماهواره لیزری به جنگ زباله‌های فضایی می‌روند+عکس

  • کد خبر : 245820
  • 10 آبان 1399 - 1:30
مهندسان ژاپنی‌ با ماهواره لیزری به جنگ زباله‌های فضایی می‌روند+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، این ماهواره برای شلیک به زباله‌های فضایی مختلف از ماهواره‌های رها شده تا باقی‌مانده‌های راکت‌ها در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس بیانیه منتشر شده، این شرکت برای توسعه ماهواره جدید خود با موسسه تحقیقاتی «Riken» و سایر شرکت‌ها همکاری می‌کند.
این ماهواره جدید برای کاهش زباله‌ها اطراف زمین، آن‌ها را با لیزر مجبور به ورود به اتمسفر زمین می‌کند که با این کار، زباله‌ها آتش می‌گیرند. از سال ۲۰۲۴ اسلحه لیزری این ماهواره وارد فاز آزمایشی می‌شود تا ماهواره در سال ۲۰۲۶ ماموریت خود را آغاز کند.
«تادانوری فوکوشیما»، مدیر برنامه حذف باقی‌مانده‌های فضایی در این زمینه اعلام کرده:
«زباله‌های فضایی تبدیل به یک مشکل بزرگ شده‌اند و می‌خواهم به هر قیمتی که شده، این پروژه مهم اجتماعی را به مرحله اجرا برسانم.»
وزن این ماهواره کوچک چند صد کیلوگرم خواهد بود و از لیزر آن برای ذوب کردن سطح زباله‌های فضایی استفاده می‌شود. این موضوع انتشار کافی گاز را در پی دارد که باعث ایجاد نیرو برای خروج زباله‌ها از مدار و ورود آن‌ها به اتمسفر خواهد شد.


مهندسان ژاپنی‌ با ماهواره لیزری به جنگ زباله‌های فضایی می‌روند+عکس

دستگاه‌های لیزر کم بازده روی زمین حتی قادر به بلند کردن یک سکه هم نیستند، با این حال با پالس‌های لیزر می‌توان زباله‌های فضایی را به سمت زمین هدایت کرد. گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون زباله فضایی در اطراف زمین وجود دارد که ابعاد آن‌ها ۱ میلی‌متر و بیشتر است. اکثر آن‌ها در ارتفاع ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری زمین قرار دارند.
در حالی که شاید تصویر کنید زباله‌های فضایی با ابعاد کوچک خطری برای ما ندارند، باید بدانید که آن‌ها با سرعت نزدیک به ۷.۵ کیلومتر بر ثانیه در مدار زمین در حال حرکت هستند و برخورد آن‌ها با ماهواره‌ها نه تنها می‌تواند آسیب جدی به آن‌ها‌ بزند، بلکه می‌تواند باعث سقوط آن‌ها نیز شود. عدم نیاز به سوخت برای شلیک به هدف، هزینه راهکار مهندسان ژاپنی را نیز کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245820

ثبت نظر

-