بیماران بدحال کرونا چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 245804
  • 10 آبان 1399 - 1:10

دکتر جان بابایی جهت بازدید از مراکز درمانی معین کرونا و بررسی مدیریت درمان این بیماری به استانهای خراسان رضوی و جنوبی سفر کرد.

وی به همراه مهندس ذهبی مسئول دبیرخانه هیات امنای این معاونت در این سفر ابتدا از بخش های بستری بیمارستان ولیعصر (عج) و رازی شهرستان بیرجند بازدید و به ارزیابی روند ارائه خدمات پرداخت.

وی سپس با حضور در شهرستان قائنات از ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز آموزشی و درمانی شهدا و بیمارستان دوم قائن بازدید و در نشست با پزشکان متخصص این شهرستان شرکت کرد.

جان بابایی همچنین از بیمارستان علامه بهلول گنابادی، بیمارستان دوم در حال ساخت گناباد بازدید و در جلسه هیات رییسه دانشگاه جهت استماع گزارشات و نیازمندی ها حوزه درمان این شهرستان شرکت کرد.

معاون درمان در حاشیه بازدید از مراکز درمانی گفت: باید حساسیت عمومی نسبت به علائم نخست بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته و رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکهای بهداشتی مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی است ادامه داد: مردم باید نسبت به علائمی نظیر تب، سردرد، سرفه و تنگی نفس و بی حالی که از علائم شروع کرونا است حساس باشند و در سریع ترین زمان ممکن به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشتر بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ افرادی هستند که دیرهنگام و بعد از گذشت یک هفته یا ۱۰ روز و بعد از آنکه بدحال شدند به مراکز درمانی مراجعه می کنند در صورتی که اگر در روزهای نخست شروع علائم به درمان خود حساس باشند، بهبودی حاصل نموده و جان خود را از دست نمی‌دهند.

وی مشارکت مردم در رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی را تنها راه شکست بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از شیوع آن دانست و افزود: افزایش تختهای بیمارستانی تنها راه مقابله با این بیماری نیست و لازمه موفقیت در این زمینه افزایش حساسیت عمومی است.

جان بابایی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ با حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله تفاوت دارد و بیماری قابل پیشگیری است و پیشگیری از آن با افزایش مشارکت مردم و پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی و مراسم عروسی و عزاداری محقق می شود.

وی با اشاره به زمان فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی نظیر زعفران در برخی نقاط کشور و استان خراسان رضوی، از تولید کنندگان خواست نسبت به بروز علائم بیماری در کارگران این بخش حساس باشند و اگر فردی دارای علائم بیماری کووید ۱۹ است در اسرع وقت وی را به بیمارستان انتقال دهند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه زیرساختهای بیمارستانی و درمانی کشور متناسب با نیازها نیست، گفت: شیوع ویروس همه گیر کرونا فرصتی برای بازنگری در این بخش فراهم کرد تا زیرساختهای موجود افزایش یابد.

وی افزود: اقدامات خوبی در دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند و گناباد برای درمان بیماران کرونایی در دست اقدام است و وزارت بهداشت هم از هر گونه مساعدت برای افزایش تجهیزات مورد نیاز این شهرستان دریغ نمی‌کند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245804

برچسب ها

ثبت نظر

-