کرونا در اروپا|از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه‌های سراسری تا افزایش چشمگیر مرگ‌های کرونایی- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 245800
  • 10 آبان 1399 - 1:03
کرونا در اروپا|از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه‌های سراسری تا افزایش چشمگیر مرگ‌های کرونایی- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین الملل کرونایی در اروپا حاکی از آن است که سران اتحادیه اروپا در نشست ویدئویی روز گذشته بر لزوم اجتناب از تک روی ها برای مهار بحران کرونا تاکید کردند و “چارلز میشل”، رئیس شورای اروپایی بعد از پایان این ویدئو کنفرانس گفت: ما همه در یک قایق نشسته ایم.

وی تاکید کرد: شمار مبتلایان در همه جای اروپا افزایش می یابد، بیمارستان ها تحت فشار قرار می گیرند و همواره کشورهای بیشتری محدودیت هایی را اعمال کرده و به قرنطینه سراسری روی می آورند.

این مقام اروپایی تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید روی دوران سخت موج دوم کرونا با استقامت و همبستگی واکنش نشان دهد.

کند شدن روند بهبود اقتصادی در آلمان با موج دوم کرونا

 کارشناسان اقتصادی در آلمان هم  هشدار می‌دهند که گسترش موج دوم کرونا در آلمان می‌تواند به اقتصاد کشور ضربه سنگینی وارد کند و بازگشت به سطح قبل از گسترش کرونا را تا سال ۲۰۲۳ به عقب اندازد.

میشائل بومر، رئیس بنیاد تحقیقات و مشاوره اقتصادی در آلمان روز جمعه در برلین به “از دست رفتن سه تا چهار سال رشد اقتصادی” اشاره کرد و گفت: «هر چه سریع‌تر بر گسترش پاندمی غلبه کنیم، زیان کمتری به اقتصاد وارد می‌آید

کارشناسان تخمین می‌زنند که وضعیت عمومی، هرچند با فشاری کمتر از گذشته، همچنان تا دو فصل دیگر راکد خواهد بود. به خاطر احساس ناامنی شهروندان، مصرف پایین می‌آید و به خاطر گسترش ویروس کرونا صادرات به خارج نیز کاهش می‌یابد.

طبق این برآورد، در سال ۲۰۲۰ تولید ناخالص ملی آلمان تا ۸/ ۱ درصد پایین می‌آید. وضعیت در ۲۰۲۱ بهبود می‌یابد اما با رشدی کمتر از ۵/ ۲ درصد. با این ارزیابی بزرگترین اقتصاد اروپا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹۰ میلیارد یورو نسبت به سال ۲۰۱۹ افت خواهد داشت. این کسری برای هر شهروندی به طور متوسط حدود ۲۲۰۰ یورو تمام خواهد شد.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه های سراسری در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هم درباره عواقب منفی قرنطینه های سراسری در اروپا برای مهار کرونا هشدار داده است. هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی دراین باره گفته است: البته این محدودیت های سختگیرانه می تواند به توقف زنجیره سرایت ها کمک کندو در بهبود مراقبت های بهداشتی نقش داشته باشد. اما هزینه آن این است که باید با تشدید این اقدامات انتظار افزایش بیماری های روانی و خشونت های خانگی را داشته باشیم.

وی همچنین به آسیب های اقتصادی این قرنطینه های سراسری اشاره کرده و گفت: با توجه به این واقعیات ما قرنطینه سراسری را به عنوان آخرین راه چاره می بینیم.

کلوگ همچنین تاکید کرد که اروپا دوباره به مرکز شیوع این بیماری تبدیل شده است. همچنین نرخ مرگ و میر و شمار بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش می یابد.

گسترش قرنطینه های منطقه ای در انگلیس

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس دو میلیون نفر دیگر در این کشورتحت قرنطینه قرار می گیرند. دولت انگلیس می خواهد تحت هر شرایطی از وقوع قرنطینه سراسری جلوگیری کند و در حال حاضر بر قرنطینه های محلی برای مهار کرونا تاکید دارد. این در حالی است که مشاوران علمی دولت قرنطینه سراسری را تنها راهکار برای مقابله با  شیوع این بیماری ارزیابی می کنند.

تعطیلی مغازه های شرکت اپل در فرانسه

شرکت موبایل اپل هم به دلیل شیوع کرونا موقتا اکثر شعبه ها و مغازه های خود در فرانسه را تعطیل می کند. در پیج این شرکت آمریکایی آمده است که حدود ۱۷ تا از ۲۰ مغازه اپل در فرانسه باید تعطیل شوند. در فرانسه از روز جمعه یک قرنطینه سراسری برای مهار کرونا اعمال می شود.

شمار مرگ و میرهای کرونایی در فرانسه هم از مرز ۳۶ هزار نفر عبور کرده و ۲۵۰ نفر دیگر در عرض ۲۴ ساعت در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند. بر اساس آمارهای رسمی شمار بستری بیماران در بخش های مراقبت های ویژه در این کشور هم به شدت رو به افزایش است.

اعتراف کمیسیون اروپایی به خطای بروکسل در مقابله با کرونا

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم به خطای این اتحادیه در روند مبارزه با بحران کرونا اعتراف کرده و اعلام کرد که بعد از قرنطینه های اعمال شده در بهار شاید برخی محدودیت ها زود لغو شدند.

تشدید محدودیت ها در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ هم به دلیل افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا منع رفت و آمد شبانه را اعمال می کند.

۲۷ هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

شمار مبتلایان روزانه در ایتالیا هم مجددا رکورد زد و به حدود ۲۷ هزار نفر در عرض۲۴ساعت گذشته رسید. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۶۸۳۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. شمار مرگ های کرونایی در این دوره هم به ۲۱۷ مورد رسیده است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در اتریش

شمار مبتلایان روزانه در اتریش هم رکورد جدیدی به دست آورده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور به ۴۴۵۳ مورد رسیده است.

هشدار رئیس دفتر صدر اعظم آلمان درباره کمبود دارو و تجهیزات در بیمارستان ها

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم ضمن حمایت از تشدید محدودیت‌ها در کشور تاکید کرد که بدون رعایت محددودیت های جدید در آینده بیمارستان‌ها بیش از حد تحت فشار قرار گرفته و داروی کافی در دسترس نخواهد بود

هزاران نیروی پلیس آلمان بر پایبندی به محدودیت ها نظارت می کنند

وزیر کشور آلمان از استقرار هزاران نیروی پلیس در شهرهای بزرگ و کانون‌های شیوع کرونا و مرزها برای نظارت بر اجرای محدودیت‌های سختگیرانه جدید کرونایی خبر داد

هورست زیهوفر”، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که می خواهد نیروهای پلیس را در کانون های شیوع کرونا و شهرهای بزرگ برای نظارت بر قواعد کرونایی به کار گیرد. همچنین تعهد به رعایت قرنطینه های اجباری از طرف شهروندان هم از این پس بیشتر مورد توجه قرار می گیرد

رکورد بالای مبتلایان روزانه در سوئیس و لهستان

شمار مبتلایان روزانه در کشور سوئیس هم رکورد جدیدی به دست آورده و به مرز ۱۰ هزار نفر رسیده است.

نهادهای بهداشتی لهستان هم از ابتلای ۲۱۶۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا دراین کشور خبر داده اند که بالاترین میزان مبتلایان روزانه از زمان شیوع این بیماری محسوب می شود. ۲۰۲ نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیش از ۱۸ هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم روز جمعه از ابتلای ۱۸۶۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت خبر داد که رکورد جدیدی محسوب می شود. شمار مرگ های کرونایی هم در این مدت زمان ۷۷ نفر اعلام شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان جدید کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۱۲۸۲۷۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۶۰۲۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۱۲۳۸۹۲۲ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳۵۶۳۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال ۹۶۵۳۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۵۹۵۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال ۶۱۶۵۹۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۸۱۲۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم با عبور از مرز ۵۰۰ هار نفر به ۵۰۲۵۶۱ نفر افزایش پیدا کرده و ۱۰۴۵۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود رااز دست داده اند.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245800

ثبت نظر

-