اشپیگل: پیروزی بایدن به دو قطبی شدن آمریکا پایان نمی‌دهد- اخبار آمریکا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 245703
  • 09 آبان 1399 - 23:08
اشپیگل: پیروزی بایدن به دو قطبی شدن آمریکا پایان نمی‌دهد- اخبار آمریکا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین الملل

با این حال، تصور اینکه اگر بایدن پیروز شود، آمریکا به طور خودکار به گذشته بر می گردد، اشتباه است. نتیجه انتخابات به هیچ وجه بحران دو قطبی شدن آمریکا را خاتمه نمی دهد. این دو قطبی شدن اثرات بسیاری دارد. احزاب سیاسی آمریکا مدت هاست دیگر که «سازمان های بزرگ» و مخلوطی از محافظه کاران، میانه روها و لیبرال ها نیستند. همچنین از نظر جغرافیایی، طی دهه های اخیر نوعی «جدایی» بزرگ رخ داده است.

اهمیت این مسئله از بسیاری جهات آشکار است: به عنوان مثال نامزدی و انتصاب قاضی «امی کانی بارت» در دیوان عالی آمریکا، اختلافات عمومی را درباره موضوعاتی مانند سقط جنین و مراقبت های بهداشتی (اوباماکر) شدت بخشید.

جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» که پس از مرگ جورج فلوید قوی تر شد، نشانه عمیق شدن شکاف موجود در جامعه است. نژادپرستی و رفتار ناعادلانه با اقلیت های قومی، اغلب عامل ایجاد مشکل دو قطبی سازی در جامعه آمریکا است.

تحقیقات بی شمار دانشمندان نشان داده که نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ فقط ناشی از خشم بخشی از سفیدپوستان وابسته به روند جهانی سازی نبوده است. همچنین ترس آنها از تبدیل شدن به اقلیت برای اولین بار طی تقریبا ۲۵۰ سال گذشته و کاهش نقش سفیدپوستان نسبت به سایر اقوام در تصمیمات سیاسی گرفته شده در واشنگتن، نقش مهمی در این راستا داشت.

اکنون آینده به نتیجه انتخابات بستگی زیادی دارد. اگر بایدن پیروز شده اما سنا در دست جمهوری خواهان باقی بماند، احتمالا دولت در حالت فلج باقی می ماند. اما اگر دموکرات ها کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان را در دست بگیرند، حزب جمهوری خواه باید مراقب باشد زیرا می تواند به یک حزب اقلیت دائمی تبدیل شود. نتیجه هرچه باشد، هیچ چیز یک شبه تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245703

ثبت نظر

-