آلمان چگونه تحریم‌های تسلیحاتی خود علیه عربستان را دور می‌زند؟- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 245659
  • 09 آبان 1399 - 22:13
آلمان چگونه تحریم‌های تسلیحاتی خود علیه عربستان را دور می‌زند؟- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین الملل

آلمان همچنین در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تحویل قطعات جنگنده های یورو فایتر و تورنادو برای عربستان را از طریق ۳ مجوز صادرات تسلیحات امکان پذیر کرده است. این دو جنگنده از محصولات مشترک اروپایی هستند.

ارسال تسلیحات به عربستان سعودی در آلمان در حال حاضر نه تنها به دلیل شرایط حقوق بشر در این کشور بلکه بخصوص به دلیل نقش عربستان در جنگ علیه یمن بسیار بحث برانگیز است. عربستان سعودی بیش از پنج سال است که جنگی خانمان سوز و فاجعه بار را در یمن به راه انداخته است.

حزب سوسیال دموکرات و شریک ائتلافی آن اتحادیه احزاب متحد مسیحی در ماه مارس سال ۲۰۱۸ در قرارداد ائتلافی درباره توقف صادرات به همه کشورهای شرکت کننده در ائتلاف جنگ علیه یمن توافق کردند، اما همچنان برخی درهای پشتی برای این گونه صادرات تسلیحات باز نگه داشته شده بود.

توقف کامل ارسال تسلیحات به عربستان سعودی تازه در نوامبر سال ۲۰۱۸ و بعد از قتل “جمال خاشقجی”، روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول تصمیم گیری شد و تا به حال سه بار تمدید شده و تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ ادامه دارد.

در حال حاضر مذاکرات بین حزب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای تمدید این تحریم تسلیحاتی علیه عربستان ادامه دارد. این مسئله مطرح است که تا چه مدت این تحریم باید ادامه یابد.

عربستان سعودی انتقاد شدیدی به این رویکرد آلمان وارد کرده و وزیر امور خارجه این کشور در اوایل سال جاری میلادی در مصاحبه‌ای گفته بود که امیدواریم آلمان درک کند که ما به این ابزار برای دفاع از خود نیاز داریم.

حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار تمدید این طرح تا پایان این دوره قانونگذاری در آلمان در پاییز سال ۲۰۲۱ شده است. “گابریلا هاینریش”، معاون رئیس فراکسیون سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است: بدون تغیر رویکرد اساسی عربستان سعودی در جنگ یمن نباید هیچ گونه صادرات تسلیحاتی به این کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245659

ثبت نظر

-