لوایح دولت قدیمی و در حوزه معیشت نیستند

  • کد خبر : 245152
  • 09 آبان 1399 - 14:33
به گزارش نیوز،

 محمدحسن آصفری با اشاره به ادعای رئیس جمهور مبنی بر ارسال ۶۷ لایحه مهم معیشتی به مجلس گفت: لوایح مورد ادعای رئیس جمهور راهگشای حل مشکلات معیشتی مردم نیست؛ برای مثال دولت در خصوص حمل و نقل دریای خرز بین ایران و پنج کشور آسیای مرکزی یا مبادله گیاهان نباتی بین ایران و صربستان لایحه ارسال کرده است، به عبارتی بیش از ۸۰ درصد لوایح ارسالی دولت راه گشای مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: به نظر بنده یا آقای روحانی لوایح را مطالعه نکرده است یا اینکه غیر منصفانه نظر می دهد، بهتر است که آقای روحانی نگاه تیتر واری به  لوایح ارسالی به مجلس بیندازد، سپس از مجلس انتقاد کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: امروز مجلس آماده است، لوایح جاندار دولت را که بتواند مسائل معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهد؛ لوایحی که بتواند اشتغال ایجاد کند، لوایحی که بتواند امنیت شغلی برای کارگران ایجاد کند، لوایحی که بتواند راه گشای مسائل صنعت و تولید کنندگان باشد، لوایحی که سفره مردم را کوچک نکند و از حقوق اقشار آسیب پذیر حمایت کند. مجلس بارها اعلام کرده آماده است لوایح دولت را خارج از نوبت رسیدگی می کند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه لوایح دولت به نوبت در صحن رسیدگی می شود هیچکدام لوایحی نیستند که به مسائل معیشتی مردم مرتبط باشد، امروز از دولت توقع داریم لوایحی را تقدیم مجلس کند که بتواند  مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

آصفری در ادامه گفت‌وگو بیان کرد: لوایحی که آقای روحانی گفته است، لوایحی است که از مجلس دهم باقی مانده و دولت در نامه ای مجددا این لوایح را تقدیم مجلس کرده است و هیچ کدام در حوزه مسائل معیشتی نیستند، در حالی که امروز بخش زیادی از زمان مجلس صرف اصلاح  لوایحی می شود که در مجلس دهم تصویب شده بود اما مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: تا کنون دولت لوایحی که در راستای اقتصادی و معیشتی مردم باشد تقدیم نکرده است اگر چنین شود مطمئنا همه نمایندگان حاضر ۱۵۰ طرح مهم خود را کنار گذاشته و بررسی لایحه ای که بتواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند را در دستور کار قرار می دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245152

ثبت نظر

-