آیا ۶۷ لایحه مورد ادعای رئیس جمهور ماهیت معیشتی دارند؟

  • کد خبر : 245120
  • 09 آبان 1399 - 14:05
آیا ۶۷ لایحه مورد ادعای رئیس جمهور ماهیت معیشتی دارند؟
به گزارش نیوز،

 محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به ادعای رئیس جمهور مبنی بر ارسال ۶۷ لایحه معیشتی به مجلس ، گفت: اولا اطلاع دقیقی از این عناوین نداریم، آقای رئیس جمهور عناوین این تعداد لایحه که مطرح کردند را با تاریخ ارسال به مجلس بیان کنند، تا بتوان درباره ماهیت آنها اظهار نظر کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشخص نیست آیا محتوای لوایح از نظر رئیس جمهور معیشتی هستند یا واقعا ماهیتی معیشتی دارند؟ ممکن است لایحه ای ارسال شده که مربوط به معیشت نبوده اما از نظر رئیس جمهور در سر فصل معیشت تعریف می شود.

وی بیان کرد: در هر صورت اسامی و زمان ارسال به مجلس را بیان کنند، آن زمان می توانیم دقیق اظهار نظر کنیم و بگوییم چه اتفاقی افتاده است و برای تصویب آن اقدام کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اخیرا لایحه ای تحت عنوان معیشتی به مجلس ارسال نشده است، لایحه ای در خصوص بازار سرمایه به صورت دو فوریتی ارسال شده بود که سریعا تصویب کردیم، شورای نگهبان هم تایید کرد و کارهای نهایی آن برای ابلاغ در حال انجام است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگر لایحه مالیات بر ارزش افزوده بود که باید دید آیا در سر فصل معیشت تعریف می شود یا خیر؟ درباره این لایحه نیز باید گفت همان روز که اعلام وصول شد یک فوریت آن تصویب و به کمیسیون ارسال شد؛ خوشبختانه این لایحه در کمیسیون با سرعت تصویب شد تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد، بنابراین این دو لایحه دولت که در ایام اخیر به مجلس ارسال شده بود، در زمانی کمتر از زمان مقرر در آیین نامه بررسی و تصویب شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245120

ثبت نظر

-