اجرای کامل طرح لباس دوربین‌دار پلیس بستگی به تامین اعتبار دارد

  • کد خبر : 245010
  • 09 آبان 1399 - 12:16
اجرای کامل طرح لباس دوربین‌دار پلیس بستگی به تامین اعتبار دارد

سردار مهدی معصوم بیگی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی افزود: دوربین هایی که به نام دوربین های البسه یاد می شد، رفتار ماموران را استاندارد کرده و منجر به صیانت از آنها می شود.

وی در توضیح این مطلب افزود: چنانچه اتفاق خاصی در برخی ماموریت ها رخ دهد، این دوربین ها اتفاق رخ داده را ضبط می کند و از این طریق از ماموران ناجا صیانت و از سوی دیگر باعث تقویت حقوق شهروندی می شود.

سردار معصوم بیگی گفت: نیاز است این طرح در سراسر کشور کامل تر شود اکنون دوربین های البسه با اولویت پاسگاه ها و کلانتری ها در حال اجراست اما تکمیل آن نیازمند تامین بودجه است.

رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه بخشی از این دوربین ها تولید داخل است و برخی دیگر از چین وارد می شود، گفت: همان طور که گفته شد در راستای صیانت از حقوق شهروندی این دوربین ها همه اقدامات مامور کلانتری را به طور مستمر ثبت و ضبط می کند و موجب استاندارد شدن رفتار کانیوزن فعال در مجموعه نیروی انتظامی در مواجهه با شهروندان می شود.

وی اظهار داشت: کلانتری و پاسگاه ها به علت ارتباط مستمر و چهره به چهره با شهروندان به عنوان خطوط مقدم عملیات در نیروی انتظامی به شمار می روند و در صورت بالا بودن توان و کارایی فرمانده پاسگاه ها و کلانتری ها میزان رضایتمندی مردم از پلیس افزایش می یابد.

سردار معصوم بیگی افزود: افزایش تحرک و تحول در این پلیس با تقدم در کلانتری ها و پاسگاه ها از دیگر اولویت های اساسی است، در راستای تحقق این مهم، راه اندازی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری و پاسگاه ها (کوپ)، در تداوم برنامه های شورای عالی تحول کوپ تصویب شده و در واقع از این قرارگاه، به عنوان گام دوم طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها یاد می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ۹ کمیته تخصصی در این قرارگاه پیش بینی شده است و به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: راه اندازی و عملیاتی شدن قرارگاه های فرعی به فرماندهی انتظامی استان ها نیز اعلام و ابلاغ شده است.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: کمیته تصویرسازی مطلوب و اطلاع رسانی با مسئولیت معاونت اجتماعی ناجا، کمیته هوشمندسازی و فناوری پلیس با محوریت فاوا ناجا و کمیته «افزایش بهره وری و اصلاح روندها» با مسئولیت معاونت طرح، برنامه و بودجه ناجا از جمله کمیته های تخصصی این قرارگاه هستند.

وی افزود: کمیته عملیات انتظامی با مسئولیت پلیس پیشگیری ناجا و کمیته صیانت و بصیرت افزایی با مسئولیت بازرسی کل ناجا از دیگر زیرمجموعه های عملیاتی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری و پاسگاه ها هستند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: کلانتری ها، پاسگاه ها و مراکز انتظامی ویترین و پیشانی نیروی انتظامی هستند، ناجا مبنی بر بهبود و تسهیل روند خدمات دهی در این مراکز، تمهیداتی را در دستور کار دارد. بر این اساس با توجه به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه خدمات رسانی مطلوب به مردم دبیرخانه دائمی و کارگروه‌های تخصصی هوشمندسازی در پلیس پیشگیری راه اندازی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: مردمی بودن پلیس و تغییرات و پیچیدگی‌های زندگی اجتماعی که به دنبال خود افزایش حجم ماموریت‌های پلیس در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را به دنبال دارد، هوشمندسازی در پلیس را به امری ضروری تبدیل کرده است.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد: هوشمندسازی و به روز بودن از مولفه‌های محوری هویت پلیس کارآمد در جامعه است و امروز میدان خلاقیت‌ها و ایده‌های نو و هوشمندانه است و سازمانی در این برهه تاریخی قدرتمند و قوام خواهد داشت که هوشمندانه از دانش روز بهره گیری و اثربخشی و کارآیی سازمانی را ارتقا دهد. بر این اساس در حال حاضر هوشمندسازی ضرورت سازمانی و راهبرد ناجاست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=245010

ثبت نظر

-