سرگردانی نیروهای آموزشی بعد از ۹۲/ ما را به عنوان معلم استخدام کنید

  • کد خبر : 244983
  • 09 آبان 1399 - 11:57
سرگردانی نیروهای آموزشی بعد از ۹۲/ ما را به عنوان معلم استخدام کنید

سرگردانی نیروهای آموزشی بعد از ۹۲/ ما را به عنوان معلم استخدام کنید

نیروهای آموزشی که بعد از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری کرده اند، نگران آینده شغلی خود هستند.

جمعی از مربیان پیش دبستانی که بعد از سال ۹۲ آغاز به کار کرده اند، در تماس با خبرنگار ایلنا از بلاتکلیفی و سرگردانی خود انتقاد کردند.


این نیروها که در استانهای مختلف از جمله خوزستان زندگی می‌کنند؛ می‌گویند: نه مجلس و نه دولت، برنامه‌ای برای جذب ما ندارند و بعد از چند سال کار کردن، اکنون بلاتکلیف مانده ایم.


این سرگردانی فقط مخصوص مربیان پیش دبستانی نیست؛ بلکه سایر نیروهای غیررسمی آموزش که بعد از ۹۲ شروع به کار کرده اند، از جمله آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در این بلاتکلیفی سهیم هستند. این در حالیست که وزارتخانه آب پاکی را روی دست این گروه‌ها ریخته است.


بیست و نهم مهرماه، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تقاضای معلمان غیررسمی که بعد از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، برای استخدام اظهار کرد: قانون درباره افرادی که بعد از سال ۹۲ به اشکال مختلف با آموزش و پرورش همکاری کردند تعهد ایجاد نکرده است.


وی افزود: توصیه بنده به افرادی که در این سال‌ها با آموزش و پرورش همکاری کردند این است که در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند یعنی اگر لیسانس دارند در آزمون ماده ۲۸ و اگر دیپلم هستند از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.


نیروهای غیررسمی می‌گویند: طرح استخدام معلمان حق‌التدریس، پیش دبستانی، خریدخدماتی و نهضت سوادآموزی قبل ۹۲ با کش و قوس فراوان در مجلس شورای اسلامی تصویب و در شورای نگهبان تایید شد بدون آنکه به ایراد اصلی آن توجه شود و این طرح بعد از یازده بار اصلاح از سال ۱۳۸۸ به استناد وزیر آموزش و پرورش، بالاخره به مرحله اجرا رسید اما ایراد اصلی آن که بلاتکلیفی نیروهای ۹۲ به بعد است و هنوز تکلیف بخشی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی فقط به دلیل اینکه آغاز فعالیت آن‌ها سالهای ۹۲ و بعد از آن است مسکوت مانده است.


مربیان پیش دبستانی این پرسش را مطرح می‌کنند: آبا بالاخره راهی برای استخدام ما پیدا می‌کنند یا قرار است همه سالهای کار کردن ما نادیده گرفته شود و مجبور شویم دوباره در آزمون‌ها شرکت کنیم؟!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244983

برچسب ها

ثبت نظر

-