رئیس شورای مسلمانان اروپا: نباید از آزادی بیان علیه اسلام سوء استفاده شود/ مسلمانان فرانسه با حمله افراط گرایان روبرو هستند- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 244977
  • 09 آبان 1399 - 11:53
رئیس شورای مسلمانان اروپا: نباید از آزادی بیان علیه اسلام سوء استفاده شود/ مسلمانان فرانسه با حمله افراط گرایان روبرو هستند- اخبار اروپا – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین الملل

الفالح اظهار داشت : این در شرایطی است که مسلمانان اروپا در جامعه شریک هستند و خود آنها با افراط گرایی و تروریسم در حال مبارزه هستند. مسلمانان اروپا همواره در سالهای اخیر برای کاهش تنش‌ها تلاش کرده اند.

وی با اشاره به حادثه امروز در شهر نیس فرانسه تاکید کرد: من با همه بازماندگان این حمله اعلام همدردی می‌کنم، جان انسان‌ها در همه ادیان الهی مقدس شمرده شده و اماکن عبادی نیز باید همواره در صلح و آرامش باشند، هرگونه حمله به این اماکن محکوم و غیرقابل قبول است.

 مهمترین بخش های این گفتگو :

من معتقدم این حادثه باعث افزایش سطح نگرانی‎ها در جامعه فرانسه که مسلمانان نیز جزئی از آن هستند، می شود. ما در روزهای اخیر متاسفانه شاهد سخنان تنش آفرین از سوی برخی شخصیت ها و رسانه ها بودیم که بر آتش اختلافات افروختند.

این اقدامات تروریستی با نام اسلام پیوند داده شده، اما تاکید می کنم که دامن اسلام و مسلمانان از این گونه رفتارها پاک و بری است. این مسئله ای است که باید به وضوح و آشکارا آن را بیان کنیم چون  در نهایت باعث افزایش امنیت در جامعه می شود.

بهترین راه مقابله با این گونه اقدامات و جلوگیری از وقوع آنها، تثبیت راهکار گفتگو در جامعه فرانسه است، باید دایره این گفتگوها بسیار گسترده شود و در آنها مسائلی همچون آزادی بیان، روابط حکومت با دین و لائیسیسم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

من معتقدم مسئله آزادی بیان در فرانسه هیچ مشکل و مخالفی ندارد و همه درباره آن متفق القول هستند، همچنین مسلمانان اولین منادیان آزادی بیان هستند، مشکل اصلی این است که نباید از آزادی بیان به عنوان دستاویزی برای ضربه زدن به مقدسات بخشی از جامعه سوء استفاده کرد، من معتقدم نقش سیاستمداران در این اتفاقات باید در راستای تحکیم و حفظ اصول مورد احترام همه اقشار جامعه باشد.

مسلمانان در جامعه فرانسه خواهان حقوق بیشتر از دیگران و یا تعامل متفاوت نیستند، آنها فقط خواهان حق شهروندی هستند که به آنها امکان بهره مندی از حقوق مشابه دیگر اقشار جامعه را می دهد.

متاسفانه جریان راستگرای افراطی در جامعه فرانسه مروج یک ایده افراط گرایانه است که هدف اصلی آن نیز همواره مسلمانان بوده اند، برای اینکه شاهد چنین رخدادهای در فرانسه نباشیم باید برای ترویج این ایده ها متوقف شود.

 افرادی که مرتکب اقدامات تروریستی می شوند در درون جامعه با نگاههای افراط گرایانه و تبعیض آمیز روبرو بوده اند، نباید آنها را نماینده یک قشر خاص در جامعه فرانسه دانست بلکه باید برای بهبود شرایط جامعه که افراد این چنینی معلول این وضعیت هستند وارد عمل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244977

برچسب ها

ثبت نظر

-