محدودیت‌های جدید کرونایی در پیرانشهر برقرار شد

  • کد خبر : 244930
  • 09 آبان 1399 - 11:09
محدودیت‌های جدید کرونایی در پیرانشهر برقرار شد

سیدعلی ترابی در گفت و گو با خبرنگار نیوز اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان و پرشدن ظرفیت بیمارستان از بیماران کرونایی و به منظور کنترل این روند تصمیماتی برای ایجاد محدودیت‌های بیشتر در تردد در برخی معابر و تعطیلی برخی اصناف گرفته شد.

وی با اشاره به فوت ۷۰ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا افزود: این محدودیت‌ها از امروز جمعه به مدت یک هفته اجرایی خواهد شد و طی آن مسیرهای پرتردد شهر شامل، خیابان استقلال غربی تا پنج‌راه امام، خیابان قدس از تقاطع چهار راه معلم تا چهار راه ایثارگران، خیابان‌های آزادی شرقی و آزادی غربی، خیابان امام از سه‌راهی جمهوری اسلامی تا تقاطع استقلال غربی، خیابان ۱۵ خرداد شمالی مسدود شد.

فرماندار پیرانشهر اضافه کرد: همچنین همه مشاغل به جز سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و مشاغلی که مایحتاج اصلی مردم را تامین می‌کنند به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

ترابی افزود: با هماهنگی ایجاد شده با ماموستایان شهرستان، نماز جمعه در هیچ کدام از مساجد شهر و روستا برگزار نخواهد شد و همچنین از ورود گردشگران به کلیه تفرجگاه‌های این شهرستان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تعیین ۱۰ اکیپ گشت و نظارت در سطح این شهرستان ادامه داد: با متخلفان و کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و به محدودیت‌های اعمال شده پایبند نباشند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

ترابی در ادامه با اشاره به تاثیر برگزاری مراسم عروسی و ختم در شیوع کرونا در این شهرستان گفت: برگزاری این مراسم ممنوع است و با میزبانان آن برخورد قانونی خواهد شد و در صورت برگزاری این مراسم در خانه باغ‌ها خدمات شهری از جمله برق این مکان‌ها نیز قطع خواهد شد.

فرماندار پیرانشهر تاکید کرد: این محدودیت‌ها علاوه بر پیرانشهر شامل شهر “گردکشانه” و روستای “پسوه” هم خواهد شد.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ براساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی کشور در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته اعمال محدودیت‌های شدید آغاز شده است که در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

پیرانشهر نیز به همراه شهرهای مهاباد و ماکو در آذربایجان غربی با توجه به اینکه در وضعیت قرمز آمار فوتی و مبتلا به کرونا قرار دارند جزو فهرست این ۴۳ شهر کشور هستند که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا می‌بایست به مدت یک هفته تعطیلی بازار در آنها اعمال شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244930

برچسب ها

ثبت نظر

-