نظارت بر رعایت مسایل بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ استان سمنان جدی است

  • کد خبر : 244875
  • 09 آبان 1399 - 10:12
نظارت بر رعایت مسایل بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ استان سمنان جدی است

قاسم شریفی روز جمعه در گفت و گو با نیوز، ابراز داشت: در بازرسی‌های اخیر موردی از شیوع کرونا در بین کانیوزن فروشگاه‌های بزرگ استان سمنان مشاهده نشده است و همچنان نظارت‌ها به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ابتلای ۱۳ نفر از کانیوزن یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان سمنان  در شهریور ماه تایید شد و با افزایش نظارت‌ها و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای برخورد جدی با واحدهای فروشگاهی متخلف در زمینه عدم رعایت نکات بهداشتی، تاکنون گزارشی از ابتلای کانیوزن فروشگاه‌های بزرگ استان به کرونا گزارش نشده است.

وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت سلامت اقشار مختلف جامعه و نیز کانیوزن فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اعلام می‌شود در صورت ثابت شدن کوتاهی از سوی هر یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مخفی نگه داشتن بیماری کانیوزن، به طور قطع سنگین‌ترین مجازات‌ها، پس از گزارش این کمیته، از طریق مراکز ذی صلاح اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به باور متخصصان قطع زنجیره انتقال ویروس تنها با رعایت نکات بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده ماسک و دستکش و شست و شوی  دست‌ها محقق می‌شود و انتظار می‌رود آحاد جامعه برای حفظ سلامت خود و اطرافیان رعایت این نکات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان تاکید کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از سوی آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است و باید جدی گرفته شود.

به گفته ظهر پنجشنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است.

براساس گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان سمنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=244875

برچسب ها

ثبت نظر

-