ترامپ عملیات رهگیری هواپیما را با مراسم آتش بازی اشتباه گرفت!

  • کد خبر : 243689
  • 08 آبان 1399 - 14:32
ترامپ عملیات رهگیری هواپیما را با مراسم آتش بازی اشتباه گرفت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه در حالی که گردهمایی انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ایالت آریزونا در حال برگزاری بود، یک فروند هواپیمای غیرنظامی به محدوده پرواز ممنوع بر فراز محل برگزاری این مراسم وارد شد که در پی آن، یک فروند جت جنگنده اف -۱۶ نیروی هوایی آمریکا برای اعلام هشدار به خلبان این هواپیما اعزام و با تولید شعله‌های منور تلاش کرد تا توجه خلبان این هواپیمای غیرنظامی را جلب کند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا و افراد شرکت کننده در این گردهمایی انتخاباتی تصور می‌کردند که در حال تماشای یک نوع آتش بازی هستند!

گفتنی است که روز چهارشنبه و کمتر از یکهفته مانده به انتخابات سوم نوامبر، ترامپ برای برگزاری یک گردهمایی انتخاباتی به شهر «بولهد» در ایالت آریزونا سفر کرد. در زمان حضور وی در این گردهمایی، سازمان مدیریت هوانوردی فدرال (FAA) یک محدوده پرواز ممنوع موقت را پیرامون فرودگاه محل برگزاری این گردهمایی اِعمال کرد.

با وجود انتشار اعلامیه‌های مشترک از سوی سازمان مدیریت هوانوردی فدرال و فرماندهی پدافند هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) درباره برقراری این محدوده پرواز ممنوع، به نظر می‌رسد که این پیام به خوبی اطلاع رسانی نشده بود.

اما به محض آنکه فرماندهی پدافند هوافضای آمریکای شمالی یک فروند هواپیمای غیرنظامی را شناسایی کرد که به این محدوده پرواز ممنوع وارد شده است، یک جت رهگیری فالکون اف -۱۶ برای اعلام هشدار به این هواپیمای غیرنظامی به مأموریت اعزام شد. به دلیل وجود اختلال و عدم وضوحِ ارتباطات رادیویی، خلبان این جنگنده برای برقراری ارتباط با خلبان هواپیمای غیرنظامی به استفاده از شیوه‌های دیداری متوسل شد و ردیفی از شعله‌های منور در آسمان ایجاد کرد.

این عملیات سبب جلب توجه ترامپ شد، بطوری که او در میانه گردهمایی انتخاباتی خود توجه حاضران را به آنچه که به باور او یک نمایش آتش بازی بود، جلب کرد. ترامپ در میانه این گردهمایی با اشاره به سوی آسمان گفت: «اوه، آن را ببینید! ببینید، ببینید، ببینید، وای، آن را ببینید، آنها برای رئیس جمهور کمی نمایش اجرا کردند».

پس از آنکه شعله‌های منور به پایین آمده و پرده‌ای از دود را تشکیل دادند، هزاران تن از شرکت کنندگان در این گردهمایی شاهد آن بودند که ترامپ شعار «ایالات متحده آمریکا! ایالات متحده آمریکا! ایالات متحده آمریکا!» را سر داد.

گفتنی است که فرماندهی پدافند هوافضای آمریکای شمالی در یک پیام توئیتری که متعاقب این رویداد منتشر شد، اعلام کرد که «این هواپیمای (غیرنظامی) توسط یک هواپیمای فرماندهی پدافند هوافضای آمریکای شمالی بدون بروز حادثه دیگری به خارج از محدوده پرواز ممنوع اسکورت شد».

نکته جالب توجه آن است که ترامپ از این فرصت برای شماتت و طعنه زدن به حزب دموکرات استفاده کرد و خطاب به جمعیت حاضر مدعی شد که «برگزاری یک چنین نمایش‌هایی برای رقبای دمکرات او تا چه اندازه دشوار است!»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243689

ثبت نظر

-