در درگیری زندان هرات، ۲۰ تن کشته و زخمی شدند – آوا

  • کد خبر : 243658
  • 08 آبان 1399 - 14:03
در درگیری زندان هرات، ۲۰ تن کشته و زخمی شدند – آوا

 

 

در درگیری زندان هرات، 20 تن کشته و زخمی شدند

مسوولین صحی در ولایت هرات از انتقال ۸ جسد و ۱۲ زخمی در اثر درگیری در زندان مرکزی هرات به شفاخانه حوزوی این ولایت خبر می دهند.

خبرگزاری آوا-هرات: یک منبع می گوید که چهارشنبه شب درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی زندان هرات و زندانیان به وقوع پیوست که در نتیجه آن، تعدادی کشته و زخمی شدند.

زندانیان زورمند که در زندان به طور غیرقانونی…

به گفته یک منبع، درگیری زمانی رخ داد که اتاق های اختصاصی برخی از زندانیان زورمند که در زندان به طور غیرقانونی برای خود ساخته بودند، از سوی مدیر زندان تخریب گردید.

این منبع می افزاید: هیات بررسی کننده هنگام بازدید از زندان ایجاد این اتاق ها را غیرقانونی و وسایل برقی به کار گرفته شده را سبب افزایش صرفیه برق در زندان عنوان کردند که اقدام به تخریب آنها نموده و اسباب خشم و اغتشاش زندانیان مربوطه را فراهم ساختند.

به گفته او، در این رویداد؛ زندانیان بلاک ۵ ‌زندان را به آتش کشیده و یک موتر مربوط به محبوسین را تخریب نمودند.

محمدرفیق شیرزی سخنگوی صحت عامه

در همین حال، محمدرفیق شیرزی سخنگوی صحت عامه هرات به خبرنگار آوا گفت که در اثر درگیری شب گذشته در زندان مرکزی هرات، ۸ جسد به شفاخانه حوزوی هرات انتقال داده شده است.

وی افزود: یک تن از افراد در اثر برخورد مرمی فوت شده و ۷ تن دیگر در اثر مواد نامعلوم جان باخته اند که تحت بررسی قرار دارند.

شیرزی علاوه نمود که ۸ تن از زندانیان در اثر اصابت مرمی جراحت برداشته و ۴ تن دیگر از موظفین زندان در اثر لت و کوب زخمی شدند.

تا اکنون هیچ یک از مسوولین بلند رتبه هرات در این باره اظهار نظر نکرده اند.

زندان هرات بیش از ۳ هزار زندانی

گفته می شود زندان هرات بیش از ۳ هزار زندانی جرائم مختلف النوع را در خود جای داده که زندانیان همواره از نبود امکانات مخصوصا جای مناسب برای استراحت شکایت دارند.

اخبار را از نیوز دنبال کنید …

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243658

ثبت نظر

-