خوراکی های مغذی برای مغز/ خوراکی هایی برای دوپینگ مغز

  • کد خبر : 24360
  • 28 تیر 1400 - 15:05
خوراکی های مغذی برای مغز/ خوراکی هایی برای دوپینگ مغز

نیوز: خوب غذا خوردن همانطور که برای سلامت جسمی شما خوب و لازم است برای سلامت مغزی و فکری شما نیز به همان اندازه اهمیت دارد. مغز هم مثل قلب، ریه ها و عضلات به موادی مغذی احتیاج دارد. اما اگر می خواهید بدانید کدام مواد غذایی برای سالم و شاداب نگه داشتن مغز اهمیت بیشتری دارند با ما همراه شوید تا در ادامه خوراکی های مغذی برای مغز که باعث افزایش قدرت مغز شما می شوند را به شما معرفی کنیم:

۱- بیشتر گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی جزو خوراکی های مغذی برای مغز است.شواهدی بسیار قوی وجود دارند که نشان می دهند لیکوپن (نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی) موجود در گوجه فرنگی می تواند به محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها که در پیشرفت زوال عقل به خصوص آلزایمر رخ می دهد کمک کند. به گوجه فرنگی های پخته شده کمی روغن زیتون اضافه کنید تا جذب و تاثیرشان بیشتر شود.

خوراکی های مغذی برای مغز/گوجه

۲- با ویتامین ها پر انرژی شوید

اسید فولیک و ویتامین های خاصی از گروه B، مانند B12 و B6 در کاهش سطوح ترکیباتی در خون که باعث افزایش خطر سکته مغزی، اختلالات شناختی و بیماری آلزایمر می شوند بسیار شناخته شده و موثرند. تحقیقاتی که روی بیماران سالمند دارای اختلال شناختی انجام شده است نشان داده که بعد از دو سال مصرف دوزهایی بالا از اسید فولیک، B12 و B6 کاهش چشمگیری در میزان بیماری و آسیب به مغز این بیماران دیده شده است. سعی کنید بیشتر از غذاهایی که منبعی غنی از ویتامین های B هستند مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ و سبزیجات استفاده کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

۷ خوراکی ویژه که می‌توانید با آن مغز خود را تقویت کنید

۳- تخمه کدو بخورید

یکی دیگر از خوراکی های مغذی برای مغز تخمه کدو است. تخمه کدو در داشتن زینک (روی) بسیار غنی تر از سایر دانه هاست. دانه های کدو این ماده معدنی ارزشمند را در بهبود حافظه و مهارت های تفکر حیاتی است را تامین می کنند. این دانه های کوچک هم چنین سرشار از ویتامنی های B هستند.

تخم کدو از خوراکی های مغذی برای مغز

۴- کلم بروکلی

بروکلی منبعی غنی از ویتامین K است که برای بهبود عملکرد شناختی و افزایش قدرت مغز شناخته شده است. محققان گزارش کرده اند که بروکلی سرشار از ترکیباتی است که برای درست عمل کردن سیستم عصبی مرکزی لازم است و این ترکیبات هم چنین مغز و خاطرات ما را هوشیار و آگاه نگه خواهند داشت.

۵- دوپینگ مغز با مصرف مغزها

مغزها سرشار از ویتامین E هستند، سبزیجات دارای برگ های سبز، مارچوبه، زیتون، تخم مرغ و برنج قهوه ای نیز همینطور. تحقیقات ثابت کرده اند که مصرف مقدار مناسبی از ویتامین E می تواند از اختلال شناختی به خصوص در سنین بالا جلوگیری کند.

مغز ها

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=24360

ثبت نظر

-