چاپ پهپادهای اختصاصی برای ارتش آمریکا

  • کد خبر : 243577
  • 08 آبان 1399 - 13:07
چاپ پهپادهای اختصاصی برای ارتش آمریکا
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، این پروژه که بخشی از برنامه‌‌‌های اعزام سرباز به خارج از خاک کشور آمریکا محسوب می‌‌‌شود از فناوری‌‌‌های ابتدایی موجود در آزمایشگاه‌ها، برای کاربرد در خارج از آزمایشگاه و میدان‌‌‌های عملیاتی بهره می‌‌‌برد تا به سربازان در انجام عملیات کمک کنند. ایده‌‌‌ی اصلی پشت آزمایش کنونی این است که از فناوری چاپ سه بعدی و پهپاد‌‌‌ها به شکلی همزمان به نحوی بهره برد که بتوان پشتیبانی مناسبی را برای واحدهای کوچک و مرکزیت زدایی شده به شکلی پیچیده و موثر در نظر گرفت.
پهپادهای نظامی تا‌کنون برای اهداف بسیاری به کار گرفته شده‌اند؛ از امداد و نجات گرفته تا پشتیبانی و شناسایی دشمنان احتمالی در مخفی‌گاه‌‌‌ها یا نخمین توان نظامی یا سلاح‌‌‌ها یا حتی حمله به اهداف استراتژیک دشمن همگی با بهره گیری از این دستگاه‌‌‌های کوچک ولی موثر امکان پذیر شده‌اند. اما مشکلی که پیش روی این ابزارها وجود دارد این است که برای هر یک از کاربردهای بیان شده نیاز به نوع خاصی از تجهیزات، حسگرها یا حتی نوع و نحوه‌‌‌ی پرواز است تا بتوان به بازده کافی در عملیات دست یافت و بیشترین شانس موفقیت را دارا بود.


چاپ پهپادهای اختصاصی برای ارتش آمریکا

برای حل این مساله، آزمایشگاه نظامی فناوری‌‌‌های حمل و نقل، نرم افزاری را طراحی کرده است که به سربازان امکان  می‌‌‌دهد بتوانند راه حل خاص پهپادی مخصوص مشکل خاص خود را برای ماموریت پیش رو یا زمانی که شرایط پیش‌بینی نشده‌‌‌ای پدید می‌‌‌آید ارائه کنند. پس از وارد کردن مشخصات و موارد مورد نیاز ماموریت پیش رو، مدل رایانه‌‌‌ای طراحی شده و سپس به کم فناوری چاپ سه بعدی ساختار مخصوص آن راه حل به تولید می‌‌‌رسد. این ساختار به کمک قطعات از پیش آماده و در دسترسی که به صورت اجزای مجزا به یکدیگر متصل می‌‌‌شوند به ساخت پهپادی جدید و آماده برای پرواز می‌‌‌انجامد.
به گفته‌‌‌ی دکتر مارک والکو، یکی از مدیران این آزمایشگاه: «ایده‌‌‌ی اصلی این است که سربازان با وارد کردن ماموریت به درون سامانه و در نظر گرفتن طراحی صحیح به رایانه دستور ساخت را صادر می‌‌‌کنند تا در طول شب سامانه‌‌‌ی مورد نیاز ماموریت ساخته شود. این روش با آنچه که هم اکنون در حال اتفاق افتادن است تفاوت بسیاری دارد؛ چرا که نه تنها در خود پهپاد، بلکه در روش ساخت و سامانه‌‌‌های به کاررفته نیز تفاوت فاحشی پدید آمده است».


چاپ پهپادهای اختصاصی برای ارتش آمریکا

استفاده از این روش افزون بر سبک‌سازی پهپاد به واسطه‌‌‌ی تخصصی سازی و حذف اجزای غیر ضروری در ماموریت پیش روی و نیز محلی‌سازی ساخت آن، مزایای دیگری نیز همچون هزینه‌‌‌ی ساخت پایین‌تر و انعطاف‌پذیری عملیاتی بالاتر نیز دارد. البته نباید انتظار داشته باشیم به زودی چنین فناوری‌‌‌هایی به طور گسترده در میدان‌‌‌های نبرد به کار گرفته شوند و همچنان باید در پی بهبود در دانش طراحی مواد و چاپ سه بعدی باشیم تا بتوان به شرایط مناسب برای به کارگیری این فناوری به شکلی کاربردی و موثر دست یافت.
به گفته‌‌‌ی دکتر واکلو این راه حل برای امروز نیست و کلید حل مشکلات پیش روی آن نوآوری است. فناوری حاضر نیز تنها نمایشی از توانایی‌‌‌های بالقوه‌‌‌ی چنین ابزارهایی است و پژوهشگران این آزمایشگاه هر روز در پی بهبود و دستیابی به قابلیت‌‌‌های جدیدی در این حوزه هستند. این گروه در ادامه‌ به همکاری با ارتش آمریکا برای ساخت نمونه‌‌‌های اولیه‌‌‌ی کارآمد ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243577

ثبت نظر

-