تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در ۷ ماهه سال ۹۹

  • کد خبر : 243423
  • 08 آبان 1399 - 11:44
تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در ۷ ماهه سال ۹۹

 

 

تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در 7 ماهه سال 99

 

تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در ۷ ماهه سال ۹۹

به گزارش نیوز : مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت از تأمین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام و ۶۶۴ میلیون دلار ارز برای دانه‌های روغنی در ۷ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نیوز از وزارت صمت، صدیف بیک زاده با بیان این مطلب، افزود: عمده نیاز روغن کشور از مسیر واردات تامین می‌شود و ضریب وابستگی به واردات در این کالا نسبت به کالاهای دیگر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ برنامه اختصاص ۱٫۵ میلیارد دلار ارز برای روغن خام را داریم، گفت: در این راستا باید ۱٫۹ میلیون تن واردات روغن خام انجام شود تا بتوانیم بازار این محصول را تنظیم نماییم.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با اعلام اینکه بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود، تصریح کرد: از حدود ۳ میلیون تن دانه روغنی وارداتی ۱۸ درصد آن تبدیل به روغن خام می‌شود که بخشی از روغن مورد نیاز کشور از این محل تامین می شود.

بیک زاده با اعلام اینکه در ۷ ماهه امسال میزان تخصیص ارز برای روغن خام ۹۳۳ میلیون دلار بوده است، گفت: همچنین در ۷ ماهه امسال ۷۷۳ میلیون دلار نیز برای دانه های روغنی تخصیص ارز شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۷۴۱ میلیون دلار تامین ارز برای روغن خام و ۶۶۴ میلیون دلار تامین ارز برای دانه‌های روغنی در ۷ ماهه امسال انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود …

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در ادامه بیان کرد: این تامین تامین ارز ها با یک وقفه معمولاً یک ماهه تبدیل به کالا می شود و از طریق گمرکات ترخیص و وارد کشور خواهد شد.

بیک زاده همچنین با اعلام اینکه برای تنظیم بازار از ذخایر راهبردی نیز استفاده خواهیم کرد، گفت: هر زمان جریان تامین کالا با هر دلیل از جمله کمبود ارز با مشکل مواجه شود، از این ذخایر راهبردی استفاده می کنیم.

وی اضافه‌کرد: موجودی ذخایر شرکت بازرگانی دولتی برای روغن خام مکفی می باشد و حتی تا چند ماه آتی در صورت اختلال در واردات می توانیم این محصول را در کشور تامین کنیم.

تأمین به موقع نیاز داخلی روغن خوراکی و تداوم تولید

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در پایان تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی تامین و توزیع روغن خوراکی، تولید روغن خوراکی در داخل کشور مطابق برنامه انجام شده و روند تولید نیز ادامه خواهد داشت و نیاز داخلی روغن خوراکی نیز به موقع تامین می شود.

 >>>خبر مرتبط

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243423

ثبت نظر

-