سردار جلالی: فداکاری آتش‌نشانان تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس است

  • کد خبر : 243047
  • 08 آبان 1399 - 7:27
سردار جلالی: فداکاری آتش‌نشانان تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس است

به گزارش روز دوشنبه نیوز از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی در این پیام افزود: آتش‌نشانان نماد مجاهدت،از خودگذشتگی و فداکاری و جلوه آمادگی، ورزیدگی و مهارت در مقابله با مخاطرات و حوادث هستند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: آتش‌نشانان سربازان خط مقدم پدافند غیرعامل در دفاع از شهرها برابر حوادث و تهدیدات نوین و حفاظت از مردم و بازوی عملیاتی افزایش ایمنی و ارتقای تاب‌آوری در شهرها هستند.

سردار جلالی در این پیام با تاکید بر این که آتش‌نشانان قهرمانان بی‌ادعایی هستند که مردم شهر به آنان می‌بالند، افزود: هرگاه همه از خطر می‌گریزند این آتش‌نشانان هستند که به دل خطر یورش می‌برند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این پیام خود تصریح کرد: هفتم مهر ماه یادآور حماسه‌آفرینی آتش‌نشانان در اطفاء حریق پالایشگاه‌ آبادان است اما کارنامه ایثارگری‌های این حماسه سازان پر از برگ‌های زرین ماندگار است؛ مردم ایران هیچ گاه آن‌چه در پلاسکو گذشت و آتش‌نشانانی که جاودان شدند، فراموش نخواهد کرد.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: اگرچه این خدمتگزاران بی ادعا همواره برای ایثارگری در هر حادثه و خطری آماده‌اند اما شایسته این است که به جای اینکه بار مقابله با حوادث و مخاطرات در شهرها را به دوش آتش‌نشانان انداخته و جانشان را به خطر بیندازیم تلاش کنیم قوانین، مقررات و الزامات ناظر بر ایمنی در شهرها را افزایش داده و استانداردهای نوین و سخت‌گیرانه ایمنی را در همه ارکان، سازه‌ها و تاسیسات شهری پیاده کنیم.

وی در پیام خود ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در عمل به وظایف و رسالت خود برای ارتقای تاب‌آوری شهرها، تاکنون ۵۱ شهر کشور را با کمک شهرداری‌ها به تجهیزات مقابله با جنگ نوین تجهیز کرده است.

سردار جلالی افزود: همچنین سند راهبردی پدافند شهری را با هدف ارتقای تاب‌آوری شهری در شرایط بحران، تشکیل مرکز فرماندهی و کنترل واحد در شرایط بحران، ساماندهی مراکز پرخطر در شهرها و ساماندهی مراکز ذخیره حیاتی تهیه و تدوین کرده است. این سند حفاظت و صیانت از مردم و زیرساخت‌ها را در دستور کار دارد و نشان میدهد که چگونه باید از مردم و نیازهای اساسی آنان مقابل تهدیدات نوین حفاظت شود.

وی در این پیام ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی و یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان تاکید کرد: به همه دلاورمردان و ایثارگران آتش‌نشان خداقوت می‌گویم و مجاهدت خالصانه شما عزیزان را در راه ارتقای توان دفاعی کشور برابر تهدیدات نوین و حفاظت از مردم ارج می‌نهم. از خداوند متعال سلامتی و موفقیت در خدمت به میهن عزیزیمان را خواستارم.

به گزارش نیوز، روز هفتم مهر ماه روز آتش‌نشانی و ایمنی در ایران است. طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.

این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=243047

ثبت نظر

-