نمونه آزمایشی هلی کوپتر X2 با سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت+عکس

  • کد خبر : 242942
  • 08 آبان 1399 - 6:07
نمونه آزمایشی هلی کوپتر X2 با سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، یکی از جذاب ترین طراحی های انجام شده در این راستا توسط Sikrosky انجام شده و فناوری X2 نام گذاری گردیده است. نمونه آزمایشی کوچک ساخته شده توسط سیکروسکی دارای خصوصیات متفاوتی است در این هلی کوپتر دو تیغه یا ملخ که بر خلاف یکدیگر حرکت می کنند روی یکدیگر قرار گرفته اند و یک ملخ هم در پشت هلی کوپتر وجود دارد ترکیب حرکت ملخ ها در فناوری x2 باعث شده که این هلی کوپتر بسیار سریعتر از هلی کوپترهای امروزی حرکت کند.
نمونه آزمایشی هلیکوپتر X2 با سرعت 463 کیلومتر بر ساعت+عکس

سیستم جدید کنترل اطلاعات پرواز که سرعت موتورها، چرخش ملخ های و تیغه ها را به نحوی کنترل می کند که نسبت به هلی کوپترهای فعلی بازده و دقت بسیار بالاتری دارد. کنترل کامل به تعداد دور بر دقیقه ملخ ها در کل زمان پرواز، کنترل گر لرزش نیز از دیگر قابلیت های این فناوری جدید است.
سیکروسکی اعلام کرد که سرعت هلی کوپترهای X2 تا ۴۶۳ کیلومتر در ساعت می رسد.  
سیکروسکی در مورد جایگزین X2 با نسل فعلی هلی کوپترهای نظامی امریکا گفت:
 ما به طراحی و فناوری X2 ایمان داریم و کاملا مطمئن هستیم که می توانیم این فناوری را پخته تر کنیم تا در ارتش آمریکا از آن استفاده شود. در حال حاضر طراحی هلی کوپتر سبک نظامی S-97 و نمونه آزمایشی دو هلیکوپتر جنگنده X2 آماده شده است تا ارتش هوایی از جهات مختلف آن را ارزیابی کند. 

نمونه آزمایشی هلیکوپتر X2 با سرعت 463 کیلومتر بر ساعت+عکس

در نمونه آزمایشی ساخته شد دو کابین برای خلبانان و محلی برای سوخت اضافی وجود دارد، بدنه هلی کوپتر قادر است ۶ موشک را بر روی خود جای دهد. زاویه چرخش در این نمونه بسیار کمتر از هلی کوپترهای فعلی است. حرکت در طول و عرض جغرافیایی بسیار دقیق تر صورت می پذیرد. از دیگر مزایای این نمونه می توان به سر و صدای بسیار کمتر، قابلیت حمل بار سنگین تر، پرواز در مدت زمان طولانی تر و پرواز در ارتفاع و دمای بالاتر اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242942

ثبت نظر

-