ترکیب واقعیت مجازی با مانور هوایی ناتو و نیروی هوایی ارتش آمریکا+عکس

  • کد خبر : 242916
  • 08 آبان 1399 - 5:40
ترکیب واقعیت مجازی با مانور هوایی ناتو و نیروی هوایی ارتش آمریکا+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، خلبانان ناتو و نیروی هوایی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا مانور Red Flag خود را با استفاده از سیمولاتورهای پیشرفته‌ای در سراسر کشور انجام  می دهند. در چهار دهه‌ی گذشته این مانورها در مرکز هوایی Nellis Air Force برگزار می‌شد که مساحتی ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر مربعی را شامل می‌شود. البته با توجه به اینکه مساحت مورد نظر برای انجام مانورهای هوایی بسیار محدود است، از این‌رو درگیری‌های واقعی در آنجا به ندرت انجام می‌شود. نیروی هوایی ارتش آمریکا با اتصال سیمولاتورهای پیشرفته‌ی خود، فضایی ۳.۵ میلیون کیلومتر مربعی را در اختیار خلبانان قرار داده‌اند. در این فضای بزرگ و مجازی، تعداد بیشتری نیروی خودی می‌تواند در میدان نبرد رودروی نیروهای دشمن قرار گیرند. در سیستم جدید نبردهای واقعی در آسمان و مجازی در سیمولاتورها با یکدیگر ترکیب خواهند شد.


ترکیب واقعیت مجازی با مانور هوایی ناتو و نیروی هوایی ارتش آمریکا+عکس

کنث ووجت، افسر اسکادران ۵۰۵ در این خصوص می‌گوید:
نتیجه‌ی ترکیب مانور حقیقی و مجازی، رقم زدن تهدید‌‌های نزدیک به واقعیت است که در دوره‌های پیشین انجام این مانور، کمتر شاهد آن بودیم. با توجه به ۱۰ برابر شدن طول و عرض منطقه‌ی عملیاتی می‌توان تعداد عملیات در حال انجام را به همراه میزان نیروهای خودی در محیط مجازی و حقیقی افزایش داد.
استفاده از سیمولاتورها و واقعیت مجازی در کنار محیط حقیقی پرواز به معنای این نیست که تمام نیروهای دخیل در این طرح، پرواز خواهند کرد. در حقیقت بسیاری از نیروهای شرکت کننده در این طرح که از طریق سیمولاتورها در مانور شرکت کرده و به پشتیبانی از هواپیماهایی خواهند پرداخت که در آسمان مرکز هوایی Nellis در حال پرواز هستند.
برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرده که نیرو‌های مجازی شرکت کننده در این طرح، سوژه‌های روی زمین را تشخیص داده و موقعیت آن‌ها را به هواپیماهای اف-۱۶ فالکون و اف-۱۵ ایگل اطلاع خواهند داد تا نیروهایی که در آسمان قرار دارند، بتوانند آن‌ها را بمباران کنند.


ترکیب واقعیت مجازی با مانور هوایی ناتو و نیروی هوایی ارتش آمریکا+عکس

در مانور Red Flag سناریوهایی نیز برای بکارگیری موشک‌ پاتریوت به صورت مجازی و حقیقی پیاده خواهد شد. ضمنا تمام ۱۰۰ خلبان پیش‌بینی شده در این مانور حاضر خواهند شد.
استفاده از این روش نه تنها می‌تواند در میزان هزینه‌ی مورد نیاز برای برگزاری مانور صرفه جویی کند، بلکه استفاده از فناوری‌های روز راه را برای وارد کردن جنگنده‌های نسل پنجم و بمب‌افکن‌ها نیز در نبردهای هوایی باز می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242916

ثبت نظر

-