اورژانس در ایستگاه‌های جدید مترو استقرار می‌یابد

  • کد خبر : 242821
  • 08 آبان 1399 - 4:13
اورژانس در ایستگاه‌های جدید مترو استقرار می‌یابد

پیمان صابریان روز سه‌شنبه در نشست خبری ۴۵ سالگی تاسیس اورژانس بیمارستانی در پاسخ به سوال خبرنگار نیوز درباره حضور کمرنگ تکنسین‌های اورژانس در داخل ایستگاه های مترو گفت: ایستگاه های قابل بهره برداری مترو قدیمی است و در آن زمان مکانی برای استقرار تکنسین های اورژانس تعریف نشد.

وی افزود: بدلیل تراکم بالای جمعیت و همچنین نبود مکان مناسب نمی توان تکنسین های اورژانس را در ایستگاه های فعلی مستقر کرد اما در ایستگاه هایی که در آینده به بهره برداری خواهد رسید این ضعف برطرف شده است.

رییس مرکز اورژانس تهران از راه اندازی سیستم هات لاین در ایستگاه های مترو خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم اگر فردی در ایستگاه های مترو نیاز به خدمات درمانی باشد از طریق اتاق فرمان بلافاصله با مرکز اطلاع رسانی اورژانس تماس گرفته می شود و با راه اندازی این سیستم جلوی مزاحمت های تلفنی گرفته شده‌است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: در یکسال گذشته تا کنون شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و از زمانی که دچار اپیدمی کرونا شدیم شرایط تمام جامعه تغییر کرد و با توجه به اینکه خط مقدم مقابله با ویروس اورژانس است دچار تغییرات شدیم.

صابریان ادامه داد: در شرایطی که بیشتر کارمندان به مرخصی و دورکاری رفتند تکنسین های اورژانس تهران همچون همیشه پای کار بودند و در شرایط کرونایی نیز مشغول به خدمت بودند.

تماس های اورژانس تهران ۲ برابر شد

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اورژانس فوریت‌های پزشکی است و ما سکته‌های قلبی، مغزی و تصادفات را همچنان داریم بیماری کرونا باری مضاعف شد و باعث شد که تعداد ماموریت‌ها و تماس‌ها افزایش پیدا کند و تعداد تماس‌ها به دو برابر ماکزیمم سال‌های گذشته رسید.

صابریان با اشاره به راه اندازی دیسپچ کرونایی در مرکز اورژانس تهران نیز گفت: در این سیستم پزشکان، پرستاران و کارشناسان بطور میانگین به سوالات حدود ۲۵ هزار تماس در روز پاسخ داده شد و به نوعی مشاوره رایگان در مورد بیماران کرونایی به شهروندان ارائه شد و در حال حاضر نیز این طرح همچنان ادامه دارد.

وی درباره ماموریت تکنسین های اورژانس تهران نیز گفت: روزانه حدود ۵ هزار ماموریت در سطح شهر انجام می شود که ۱۰ تا ۲۰ درصد این ماموریت ها مربوط به بیماران کرونایی است.

تقدیم ۲ شهید راه سلامت به کشور

رییس مرکز اورژانس تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشادت های تکنسین های این مرکز در این شرایط سخت گفت: تاکنون ۲ نفر از تکنسین های اورژانس تهران در راه سلام شهید شدند و حدود ۲۵۰ نفر از تکنسین های خدوم نیز درگیر این ویروس شدند.

وی با اشاره به سایر خدمات این مرکز در یک سال اخیر نیز گفت: کد ۲۴۷ از سال ۹۵ شروع به فعالیت کرد که روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این خدمات استفاده می کنند و همچنین کد ۷۲۴ نیز فعال داریم که در این کد نیز روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر از خدمات این کد استفاده می کنند که راه اندازی این کدها برای بیماران سکته های قلبی و مغری است و این طرح ها از عارضه‌دار شدن افراد پس از سکته‌ها جلوگیری می‌کند.

صابریان به افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از فعالیت تکنسین های اورژانس تهران نیز گفت: هیچ سازمانی به سطح رضایتمندی این مرکز نرسیده و میزان سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات اورژانس تهران به رقم بی سابقه ۸۴.۲۵ رسیده است.

۳۷ پد بالگرد در تهران داریم

وی درباره فعالیت اورژانس هوایی نیز گفت: با کمک شهرداری ها حدود ۳۷ پد بالگرد در سطح شهر و شهرستان های استان داریم که روزانه یک یا دو پرواز انجام می دهیم و بطور میانگین در هر سورت پرواز نیز ۲ تا ۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل می شوند.

به گفته صابریان، مرکز اورژانس تهران ۲ بالگرد دارد و تلاش می کنیم در این زمینه نیز خود را تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری ازسخنانش افزود: ۲۳۰ دستگاه موتورلانس در سطح شهر تهران داریم که روزانه حدود یک هزار و ۳۰۰ ماموریت توسط این موتورلانس ها انجام می شود و با توجه به ترافیک خیابان های تهران این موتورلانس ها کمک می کند که عوامل اورژانس زودتر بر سربالین بیمار حاضر شوند.

به گفته صابریان، با راه اندازی این موتورلانس ها سرعت رسیدن عوامل اورژانس افزایش یافته و میانگین رسیدن عوامل اورژانس بیشتر از ۱۶ دقیقه نیست و همچنین روزانه بین ٣٠٠ تا ٣۵٠ نوار قلب را متخصصین اورژانس تهران رصد میکنند.

مزاحمت های تلفنی کاهش یافت

 وی درباره تعداد مزاحمت‌های تلفنی گفت: تعداد این مزاحمت‌ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، پیش از این حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد مزاحم تلفنی داشتیم که طی ٢۴ ساعت گذشته در میان ١۶ هزار تماس ۴٨٣ مزاحمت تلفنی داشتیم.

 صابریان در خصوص آمادگی اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در پاییز و زمستان نیز گفت: برای فصل پیش رو آمادگی داریم و امیدواریم که مشکل خاصی نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242821

ثبت نظر

-