پیش‌نویس قانون آمریکایی برای مجهز شدن رژیم صهیونیستی به قوی‌ترین بمب‌های غیرهسته‌ای- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 242668
  • 08 آبان 1399 - 2:05
پیش‌نویس قانون آمریکایی برای مجهز شدن رژیم صهیونیستی به قوی‌ترین بمب‌های غیرهسته‌ای- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین الملل

گوتهایمر در گفتگویی با ایلان کار فرستاده ویژه آمریکا در امور مبارزه با یهودی‌ستیزی گفته است هدف از این قانون تضمین برتری نظامی اسرائیل در منطقه و حمایت از اسرائیل و ایالات متحده آمریکا در برابر ایران هسته‌ای به زعم خود است.

بر اساس گزارش رسانه رژیم صهیونیستی، پیش نویس این قانون در پی امضای توافقی میان ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در هفته گذشته درباره تضمین برتری نظامی منطقه‌ای تل آویو ارئه می شود که زمینه را به روی قرارداد فروش جنگنده اف ۳۵ آمریکا به امارات باز کرده است، مسئله ای که اسرائیل از ترس موقعیت نظامی‌اش با آن مخالف است.

منابع صهیونیست در عین حال به وجود موانعی در برابر فروش بمب های ویرانگر به رژیم اشغالگر اشاره کرده اند، زیرا قانون فدرال آمریکا در حال حاضر فروش چنین بمب هایی را به دولتهای دیگر ممنوع اعلام کرده است.

در صورتی که ایالات متحده آمریکا با فروش جنگنده هایی به اسرائیل که قادر به حمل این بمب ها باشد، موافقت کند، این مسئله در تعارض با معاهده منع گسترش سلاحهای هجومی استراتژیک خواهد بود که میان واشنگتن و مسکو امضا شده و بر اساس آن فروش بمب افکن های استراتژیک به دولت ثالث ممنوع است. پیشتر رژیم صهیونیستی بمب های سنگین(GBU-28) برای حمله به مواضع و اماکن مستحکم را طی یک قرارداد محرمانه در سال ۲۰۰۹ میلادی از آمریکا دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242668

برچسب ها

ثبت نظر

-