راه‌اندازی سامانه ردیاب خودروهای گشت و دوربین‌های لباس

  • کد خبر : 242291
  • 07 آبان 1399 - 21:17
راه‌اندازی سامانه ردیاب خودروهای گشت و دوربین‌های لباس

به گزارش نیوز از پایگاه خبری پلیس، سردار حشمت الله ملکی روز دوشنبه افزود: با بهره گیری از توان پردازش سرور مرکز پایش، امکان بهره برداری از دو سرویس جدید و نوظهور در این پلیس نیز فراهم شده است، مورد اول مربوط به سیستم ردیاب خودروهای گشت انتظامی است که به صورت لحظه ای امکان ردیابی خودروهای گشت را فراهم ساخته و سرویس های امنیتی ویژه‌ای را به همراه خود به واحدهای گشت افزوده است و مورد دوم پایش دوربین های لباس کانیوزن است که با واگذاری دوربین های لباس آنلاین، امکان رصد و هدایت ماموران به صورت برخط فراهم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی پلیس راه آهن در کنترل مناطق جرم خیز گفت: با راه اندازی مرکز جدید مانیتورینگ در ستاد پلیس راه آهن کشور امکان پردازش ۴۵ تصویر همزمان و مدیریت ۲۲۵ دوربین در قالب صفحه های آماده به کار فراهم شده است.

سردار ملکی با اشاره به اهمیت جا به جایی ایمن مسافر و کالا در کشور اظهار داشت: در جا به جایی ایمن استفاده از صنعت ریلی به دلیل بالا بودن ضریب امنیت، مقرون به صرفه بودن و آسایش نسبی حائز اهمیت است.

وی افزود: همزمان با تشکیل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پلیس راه آهن نیز به عنوان یکی از رده های امنیتی مهم راه‌اندازی و در حال حاضر این پلیس به عنوان یکی از با سابقه ترین واحدهای پلیسی در کشور، همگام با توسعه راه آهن نقش کاربردی و بسزایی در تأمین امنیت و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس راه آهن به واسطه تامین امنیت ۱۴ هزار کیلومتر خطوط، از یگان های سرآمد و پیشتاز پلیس پیشگیری ناجا در خدمات رسانی و انتظام بخشی به مردم است، بر ضرورت هوشمندسازی پلیس راه آهن به منظور کنترل برخطِ نقاط آسیب پذیر و جرم خیز ریلی تاکید کرد.

سردار ملکی ادامه داد: با توجه به پیشتاز بودن شرکت راه آهن در امر توسعه پایش تصویری، بهره گیری از پتانسیل موجود در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت که با حسن نظر مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی ایران که سهم مهمی در زنجیره تامین امنیت راه آهن بر عهده دارند فاز اول مرکز مانیتورینگ در سال ۱۳۹۵ مورد بهره برداری قرار گرفت و در هفته ناجا با رونمایی از مرکز جدید که توانمندی آن از چهار مانیتور برای پنج استان با کمتر از ۱۰۰ دوربین به ۹ مانیتور برای ۱۲ استان با ۴۰۰ دوربین ارتقاء یافته است، شاهد موفقیت پلیس و شرکت راه آهن در امر هوشمندسازی پلیس راه آهن هستیم.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با راه اندازی مرکز جدید مانیتورینگ در ستاد پلیس راه آهن کشور امکان پردازش ۴۵ تصویر همزمان و مدیریت ۲۲۵ دوربین در قالب صفحه های آماده به کار فراهم شده است، تصریح کرد: کنترل آنلاین نقاط حادثه خیز ریلی، قدرت و سرعت پلیس راه آهن در پیشگیری از وقوع جرم را افزایش داده است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص قابلیت‌ها و محاسن مرکز مانیتورینگ جدید گفت: رصد و پایش مراکز مهم و حساس موجود در سطح حوزه استحفاظی، رصد یگان ها و هدایت عملیاتی مأموریت ها، کنترل تردد و سالن های مسافری مجهز به سیستم پایش تصویری از جمله این محاسن است. کشف کالا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست

سردار ملکی در خصوص آمار و عملکرد ۶ ماهه نخست پلیس راه آهن در سال جاری نیز گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) امسال را به نام «سال جهش تولید» نامگذاری کردند و از طرفی یکی از موانع اصلی تولید در کشور ورود کالاهای خارجی قاچاق است، از این رو پلیس راه آهن فعالیت خود را در زمینه مبارزه با این پدیده با شتاب بیشتری پیگیری کرده است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور در خصوص میزان کشفیات کالا و ارز قاچاق گفت: در این زمینه  ۱۵۲  نفر دستگیر و مقادیر قابل توجهی کالا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال کشف وضبط شده است.

ملکی افزود: با همت ماموران پلیس راه آهن کشور در امر مبارزه با سوداگران مرگ در سال جاری ۷۹۰ متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر و بیش از ۴۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی کشف و ضبط شد.

وی گفت: تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا، اجرای طرح های مرتبط با امنیت ریلی در جهت برقراری نظم و امنیت، استفاده از دستگاه‌های ایکس ری و دوربین مداربسته در جهت کنترل و بازرسی مسافران شبکه ریلی در ایستگاه های مهم و پر تردد از دیگر اقدامات پلیس راه آهن کشور از ابتدای سال جاری تاکنون است.

سردار ملکی گفت: به منظور بهره گیری مناسب از ظرفیت ارگان ها و نهادهای برون سازمانی، تعامل گسترده ای با همکارانمان در بسیج، حراست شرکت راه آهن، اولیاءو مربیان دانش آموزان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری ها برای پیشگیری از وقوع هرگونه بی نظمی و تخلف در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی در طول سال جاری انجام شده است که در نوع خود منجر به افزایش سرمایه اجتماعی برای نیروی انتظامی شده است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور خاطرنشان کرد: عزم پلیس برای مبارزه با پدیده مخرب قاچاق و سوداگران مرگ مثل همیشه جدی است لذا به افراد معاند و سودجو هشدار می دهیم چنانچه در صدد ایجاد خدشه در نظام اقتصادی کشور باشند با برخورد قاطعانه و قانونی پلیس مواجه خواهند بود و از هموطنان عزیز درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در حوزه صنعت ریلی موضوع را با شماره تلفن ۰۲۱۵۵۱۲۳۰۰۰ به مسئولان مربوط اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242291

ثبت نظر

-