تماس‌های اورژانس از زمان شیوع کرونا در ایران ۴ برابر شده است

  • کد خبر : 242287
  • 07 آبان 1399 - 21:14
تماس‌های اورژانس از زمان شیوع کرونا در ایران ۴ برابر شده است

به گزارش روز یکشنبه نیوز از سازمان اورژانس کشور، این مطلب را پیرحسین کولیوند در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد و گفت: سازمان اورژانس کشور بعد از زلزله کرمانشاه تصمیم به تشکیل یک تیم واکنش سریع گرفت که ضمن ارائه خدمات فوریت های پزشکی در زمان بحران با تمام تجهیزات به هموطنان خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: تیم عملیات ویژه سازمان اورژانس کشور از ابتدای شیوع کرونا نیز با گذراندن دوره های تخصصی مواجهه با کرونا، در کنار هموطنان بودند و ۱۰۰ در صد انتقال بیماران کرونائی توسط پرسنل اورژانس ١١۵ انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور ١٩٠٠ نفر از پرسنل سازمان اورژانس کشور به بیماری کرونا مبتلا و چهار نفر نیز شهید شدند.

کولیوند ضمن خدا قوت به همه پرسنل سازمان اورژانس کشور روحیه تکنسین های اورژانس را جهادی خواند که با عشق و علاقه به هموطنان خدمات ارائه می کنند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

وی اضافه کرد: اطلاعات مردم نسبت به ویروس کرونا بهتر شده است، سامانه ۴۰۳۰ پاسخگوی سوالات مردم است به طوری که مبتلا شدگان در مرحله اول می‌توانند به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته به صورت سرپایی مراجعه کنند، در غیر این صورت ما با اعزام همکارانمان در مراکز فوریت‌های پزشکی اقدام به بستری کردن بیماران بدحال می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور علائم گوارشی را از عمده‌ترین مشکلات شایع بیماری کرونا دانست و افزود: متاسفانه کرونا علائم جدیدی را از خود نشان داده و این ویروس بسیار عجیب و غریب است.

کولیوند با اشاره به اینکه مردم هر وقت احساس نگرانی کردند می‌توانند با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند، گفت: ما برای مردم کم نمی‌گذاریم، اگر زمانی علائم سرفه همراه با تب و درد عضلانی بود حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند.

رعایت بهداشت سلامت مردم را تضمین می‌کند

وی با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم تا بهداشت فردی و اجتماعی را رعات کنند، ادامه داد: مردم باید همواره از ماسک استفاده کنند و به شستشوی مکرر دستان خود بپردازند، همچنین باید از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کرده و در تجمعات حضور پیدا نکنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه رعایت بهداشت هزینه‌های کمتری دارد و می‌تواند سلامت مردم را بیشتر تضمین کند، گفت: باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم، تیم سلامت و پزشکی از جان مایه می‌گذارند و نباید به آن‌ها فشار وارد کنیم.

وی اظهار کرد: همکاران ما وارد میدان جنگ با کرونا شده‌اند. هرگاه یکی از آن‌ها بیمار و آلوده به کرونا می‌شود حداقل یک ماه از چرخه کار خارج شده و فشار مضاعفی بر سایر همکاران وارد می‌شود؛ بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم تا بیشتر مراعات کنند تا فشار کمتری بر روی کادر درمان وارد باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242287

ثبت نظر

-