افزایش آمار بیماران کرونایی دهیاران مازنی را پای کار آورد

  • کد خبر : 242130
  • 07 آبان 1399 - 19:43
افزایش آمار بیماران کرونایی دهیاران مازنی را پای کار آورد

قائم مقام ستاد استانی کرونا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: در راستای اجرای و نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا استانی، کارگروه روستایی کرونا به عنوان یکی از کارگروه های فرعی ستاد استانی با مسوولیت بخشداری ها و دهیاران در تمام مناطق روستایی مازندران باید تشکیل شود. 
حسین حسن نژاد افزود: بخشداران موظفند تا این کارگروه را با محوریت دهیاری و مشارکت اعضای شورای اسلامی ، پایگاه مقاومت بسیج و هیات امناء مساجد در روستاها ایجاد کنند و تمام مصوبات استانی و دستورالعمل های بهداشتی را به روستاییان ابلاغ و بر عملکرد اجرای مصوبات در مناطق روستایی از سوی مردم و واحدهای صنفی  نظارت داشته باشند و از عادی انگاری کرونایی نیز جلوگیری کنند.
به گفته وی عملکرد دهیاران در اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در روستاها ارزیابی خواهد شد و باید به گونه ای عمل شود تا از بار افزایش آلودگی به ویروس در روستاها جلوگیری شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اضافه کرد: حدود نیمی از جمعیت استان مازندران در مناطق روستایی سکونت دارند و اجرای درست پروتکل های بهداشتی ، جلوگیری از اجتماعات و اجرای محدودیت های کرونایی در این مناطق نیز الزامی است و دهیاران می توانند در ارتباط چهره به چهره با روستاییان این محدودیت ها را ابلاغ و اجرایی کنند.
حسن نژاد خاطرنشان کرد : همان گونه که در شهرستان ها فرمانداری ها وظیفه ابلاغ دستورالعمل کرونایی و نظارت بر اجرای آن را بر عهده دارند، بخشداری ها نیز باید همین وظیفه را نسبت به دهیاران داشته باشند تا بتوانیم با ایجاد زنجیره نظارتی ویروس کرونا را در استان مدیریت کنیم.
حسن نژاد از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: هرگونه عادی انگاری کرونایی می تواند در موج سوم ابتلا به این ویروس میزان آلودگی را افزایش و خسارت ها را بیشتر کند.
آماده باش ٢هزار بهورز
قائم مقام ستاد استانی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : همزمان با فعال سازی ستاد کرونا در روستاهای این استان حدود ٢هزار و ۲۰۰ بهروز فعال در خانه های بهداشت روستایی نیز در کنار وظایف روزمره بهداشتی، دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی را نیز ضمن ابلاغ به روستاییان توصیه ها برای اجرا را نیز خواهند داشت.
دکتر قاسم اویس افزود : در شرایط فعلی آمار بیماران کرونایی در استان روند افزایشیحال را دنبال می کندو برای مدیریت بیماری به افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع ، مهمانی خانوادگی و سایر رفتارهایی که می تواند موجب انتقال ویروس شود، نیاز داریم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد : اگرچه آمار تفکیکی از بیماران کرونایی روستایی در استان و شاید کشور نیز وجود ندارد، ولی روند صعودی می تواند در روستاها نیز رخ دهد و راهکار مقابله ای ما نیز رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت هایی است که ستاد ملی و استانی مصوب می کنند.
استان مازندران که سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ٢ بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل وارد موج اول ویروس کرونا شد، در  آستانه سومین موج کرونایی قرار دارد که با روند افزایشی آمار بیماران از حدود یک ماه گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد به طوری که آمار بیماران کرونایی استان در یک ماه گذشته ( از هفتم مهرماه تا هفتم آبان ماه ) حدود ۴۰ درصد افزایش یافت و از حدود ۵۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان های ٢دانشگاه علوم پزشکی استان به بیش از ۷۵۰ نفر رسید و این روند افزایشی با شیب ملایم همچنان ادامه دارد.
 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242130

برچسب ها

ثبت نظر

-