حوزه‌های چهارم و دهم شهر لشکرگاه مرکز هلمند از وجود طالبان پاک‌سازی شد – آوا

  • کد خبر : 242050
  • 07 آبان 1399 - 18:58
حوزه‌های چهارم و دهم شهر لشکرگاه مرکز هلمند از وجود طالبان پاک‌سازی شد – آوا
حوزه‌های چهارم و دهم شهر لشکرگاه مرکز هلمند از وجود طالبان پاک‌سازی شد

وزارت دفاع ملی اعلام کرده که حوزه های چهارم و دهم شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند به صورت کامل از وجود طالبان پاکسازی شده است. در عملیات نیروهای امنیتی در این منطقه، بیش از ۳۰ جنگجوی طالبان کشته شدند.

 

خبرگزاری صدای افغان(آوا): وزارت دفاع ملی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی شب گذشته موفق شدند مناطق بشران، بولان، چاه انجینر، حوزه چهارم و دهم شهر لشکرگاه را که نیروهای امنیتی قبلا از آن مناطق، عقب نشینی تکتیکی کرده بودند، دوباره تصرف نمایند.

 

این وزارت گفته که در عملیات پاکسازی این مناطق، بیش از ۳۰ جنگجوی طالبان از بین رفتند و تعدادی دیگر از آنها از این مناطق، فرار کردند.

 

وزارت دفاع ملی گفته که خانواده های بیجا شده در حال برگشت به خانه های هستند.

 

این وزارت همچنین شب گذشته گفته بود که در ادامه عملیات نظامیان دولتی در ولسوالی های نادعلی و ناوه ولایت هلمند٬ ساحات “چاه انجیر” در ولسوالی نادعلی و ده‎ها روستای دیگر در مسیر راه ولسوالی ناوه از وجود دشمن و ماین ها، پاک سازی شده است.

 

در خبرنامه وزارت دفاع گفته شده که در جریان این درگیری ها، بیش از ۱۰۰ عضو طالبان کشته و زخمی شدند و مقدار زیادی از سلاح و مهمات شان به دست نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افتاده است.

حدود دوهفته، پیش طالبان با حمله بر حوزه چهارم لشکرگاه و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های ناوه و نادعلی، بخش هایی از این مناطق را تصرف کردند.  

چهارشنبه ۷ عقرب ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242050

ثبت نظر

-