انتقاد تند رسانه‌ای از سهل‌انگاری عربستان و امارات مقابل اهانت بی‌شرمانه فرانسه ضد اسلام- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 242020
  • 07 آبان 1399 - 18:45
انتقاد تند رسانه‌ای از سهل‌انگاری عربستان و امارات مقابل اهانت بی‌شرمانه فرانسه ضد اسلام- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین‌الملل

«کمال اوزتورک» روزنامه‌گار ترک در روزنامه «خبر ترک» ، گزارشی تحت عنوان «دوستی با اسرائیل ، ترس از فرانسه و خصومت با ترکیه» اعلام کرد که هدف فرانسه تنها برخی از کشورهای اسلامی است.

وی در گزارش خود افزود که دیدگاه‌های غیرمعمول وزیران خارجه امارات و بحرین در هنگام امضای توافق‌نامه‌های عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بسیار ناپسند بود.

کمال اوزتورک خاطرنشان کرد که پس از توافق عادی سازی امارات با رژیم غاصب اسرائیل ، صف عادی‌سازی کشیده شد و کشورهای دیگر در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده شدند و عربستان سعودی پشت این صف ایستاده و در راستای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گام بر می‌دارد.

روزنامه نگار ترک تصریح کرد که این کشورهای سازش کار سال‌ها بمباران نوار غزه را که تحت محاصره رژیم اشغالگر صهیونیستی بود نادیده گرفتند و به سوی توافق با این رژیم غاصب رفتند.از سوی دیگر برخی روزنامه‌نگاران امارات به توجیه عادی سازی روابط و رابطه اسلام با یهودیت پرداختند.

وی افزود: پژواک سخنان روزنامه‌نگاران به فرانسه رسید و « امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه اهانت‌های گستاخانه‌ای نسبت به پیامبر اسلام محمد (ص) کرد و کاریکاتور پیامبر اسلام را به عنوان بنرهایی بر ساختمان دولتی و به شکل کتاب در مدارس توزیع کرد.

در این گزارش آمده است که ما از عربستان سعودی انتظار داشتیم،جایی که شهر پیامبر و مکه قبله مسلمانان است در مقابل این اهانت‌ها واکنش نشان دهد. اما دیگر اعتباری از رهبری جهان اسلام باقی نمانده است. در یمن صدای فریاد کشیدن کودکان و زنان به دلیل حملات متجاوزانه سعودی ،رهبر جهان اسلام ، شنیده می‌شود.

وی تاکید کرد که با وجود اتفاقات اخیر،مقامات سعودی از تحریم تجاری ترکیه غفلت نکرده اند ، زیرا تل آویو و پاریس، آنکارا را بزرگترین دشمن خود می‌دانند و کشورهای دوست رژیم صهیونیستی باید با ترکیه خصمانه رفتار و در راستای منافع آن حرکت کنند.

کمال اوزتورک اظهار داشت: عربستان و امارات متحده عربی کالاهای ترکیه را تحریم و از فروش آنها در فروشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند؛چراکه نمی‌توانند عطرها و پنیر فرانسوی را کنار بگذارند. چه درامی در جهان اسلام ما است که در آن دوستی با رژیم اشغالگر اسرائیل و سکوت در مقابل فرانسه و خصومت با دولت ترکیه دیده می‌شود.

این روزنامه در پایان نوشت: با وجود مراحل عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خصومت با ترکیه و موضع شرم‌آورعربستان و امارات نسبت به اقدامات فرانسه ، روزی فرا خواهد رسید که کشورهای اسلامی از طریق ملت خود متحد شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=242020

ثبت نظر

-