خوش‌خدمتی امارات برای اشغالگران به ورزش هم رسید- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

  • کد خبر : 241914
  • 07 آبان 1399 - 18:00
خوش‌خدمتی امارات برای اشغالگران به ورزش هم رسید- اخبار آسیای غربی – اخبار بین الملل تسنیم – Tasnim

به گزارش گروه بین‌الملل

در همین زمینه باشگاه های اماراتی از باشگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای شرکت در مسابقات ورزشی مشترک در ابوظبی تحت عنوان «صلح» دعوت کرده‌اند.

لیگ فوتبال امارات روز گذشته از امضای توافقنامه همکاری با لیگ رژیم‌صهیونیستی با هدف آنچه آن را تبادل تجربیات و سازماندهی مسابقات مشترک میان باشگاههای دو طرف توصیف کرد، خبر داد. توافقنامه همکاری فوتبال میان امارات و رژیم اشغالگر در نوع خود اولین قرارداد میان یک کشور عربی و رژیم صهیونیستی است.

اولین بازتاب عادی سازی روابط در زمینه ورزش میان اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها این بود که باشگاه النصر امارات با «ضیاء السبع» بازیکن گوانگژوی چین که گذرنامه صهیونیستی دارد، قرارداد امضا می‌کند تا این بازیکن نخستین بازیکن صهیونیستی باشد که در لیگ امارات حضور می یابد.

لیگ امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرایط توافق‌نامه همکاری با لیگ رژیم صهیونیستی شامل ایجاد کارگاه‌های مشترک برای بحث درباره راه‌های توسعه بازاریابی و تبلیغاتی مسابقات و مسائل مربوط به فناوری ورزش و فوتبال است.

ریاست لیگ امارات متحده عربی در این زمینه اعلام کرد که این توافقنامه به‌منظور افزایش فرصت‌های صلح و همکاری و دوستی برای منافع فوتبال دو طرف خواهد بود و فوتبال همیشه مهمترین و سریعترین راه برای ایجاد روابط نزدیک میان همه بوده است.

سازمان لیگ امارات در بیانیه خود افزود: هدف ما این است که رویدادهای مشترک میان دو طرف را تقویت کنیم و همکاری‌های خود را به گونه ای ادامه دهیم که جنبه‌های اقتصادی و تجاری و ورزشی را ارتقا بخشد.

رئیس لیگ رژیم صهیونیستی نیز با ابراز خوشحالی از این توافق گفت که امیدوار است با دیگر کشورهای عربی نیز توافق مشابه امضا کند؛ بلافاصله بعد از اعلام خبر توافق لیگ امارات با لیگ رژیم‌صهیونیستی یکی از باشگاه‌های فوتبال رژیم اسرائیل خبر داد که از سوی باشگاه العین امارات برای انجام یک بازی دوستانه در ابوظبی دعوت شده است.

توافق باشگاههای فوتبال امارات و رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که مقامات رژیم اشغالگر همچنان به فشار ضد باشگاه‌های فلسطینی ادامه می‌دهند.

از سال ۲۰۱۶ تاکنون بسیاری از سازمانهای حقوق بشری از جمله سازمان دیدبان حقوق بشر گزارش داده‌اند که مقامات صهیونیست به زور از اراضی اشغال‌شده فلسطین برای انجام فعالیت‌های ورزشی صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند. همچنین طبق گزارش سازمان‌های حقوق بشری رژیم اشغالگر اسرائیل مکان‌های ورزشی فلسطینیان را با هدف ایجاد شهرک در آنجا تخریب می‌کند.

این سازمان‌ها چندین‌بار خواستار خروج باشگاه‌های صهیونیستی از اراضی فلسطین و عدم تجاوز صهیونیست‌ها به مکان‌های ورزشی فلسطینیان شده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری معتقدند که فیفا با اجازه دادن به رژیم اسرائیل برای برگزاری مسابقات ورزشی در زمین‌های غصب‌شده فلسطین ارزش‌ها و مفاهیم بازی زیبای فوتبال را تحریک می‌کند؛ علاوه بر آن حمایت فیفا از باشگاه‌های صهیونیستی هزینه‌های اقتصادی به حساب فلسطینیان دارد.

به‌عنوان مثال از جمله اقداماتی که رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ورزش فلسطین انجام می دهد آن است که از مشارکت ورزشکاران فلسطینی در مسابقات خارجی جلوگیری می‌کند یا آنها را به تأخیر می‌اندازد.

لیگ فوتبال فلسطین به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده علیه فوتبال فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در مه ۲۰۱۵ خواستار تعلیق عضویت اسرائیل در فیفا شد؛ با وجود این فیفا همواره به حساب باشگاه‌های فلسطینی از ورزشکاران صهیونیستی حمایت می‌کند.

حدود سه سال قبل فیفا درباره موضع نهایی خود درخصوص باشگاه‌های صهیونیستی که در اراضی اشغال‌شده فلسطین فعالیت می‌کنند اعلام کرد که هیچگونه مجازاتی برای این باشگاه‌ها در نظر گرفته نشده است و از آنها حمایت می‌کند؛ این در حالی است که در آن زمان ۳ کمیته بین‌المللی بیش از دو سال روی این پرونده کار کردند و با تأکید بر اینکه فعالیت باشگاه‌های صهیونیستی در اراضی اشغال‌شده فلسطین از سال ۱۹۶۷ مخالف قوانین بین‌المللی است خواستار محاکمه باشگاه‌های صهیونیستی شده بودند.

اکنون نیز در این بازه زمانی توافق جدیدی در بعد ورزشی میان امارات به‌عنوان یک کشور عربی و رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می‌گیرد که باشگاه‌های فلسطینی هم چنان در تنگنا هستند و پیش‌بینی می‌شود که باشگاه‌های صهیونیستی در نتیجه برگزاری مسابقات مشترک با امارات متحده عربی سود هنگفتی ببرند؛ در حالی‌که تأسیسات ورزشی خود را در زمین‌های غصبی بنا کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241914

ثبت نظر

-