دستگیری ۷ قاچاقچی اسلحه و کشف مقادیری سلاح و مهمات طی سه روز گذشته در بلخ – آوا

  • کد خبر : 241874
  • 07 آبان 1399 - 17:47
دستگیری ۷ قاچاقچی اسلحه و کشف مقادیری سلاح و مهمات طی سه روز گذشته در بلخ – آوا

دستگیری هفت تن به جرم به فروش اسلحه و کشف مقداری مهمات سبک و سنگین طی سه روز گذشته از سوی قطعات خاص پولیس در شهر مزارشریف صورت گرفت.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) ـ بلخ: امروز دوشنبه (۵-عقرب) دفتر مطبوعاتی قومندانی امنیه ولایت بلخ در یک خبرنامه و معاون قومندانی قطعات ۸۸۸ پولیس خاص به آوا گفتند: طی سه روز گذشته هفت نفر را به ظن قاچاق سلاح دستگیر کرده است و مقداری مهمات جنگی از آنها توسط قطعه خاص پولیس در شهر مزارشریف کشف و ضبط شد.  

عبدالقهار بدری معاون قومندانی قطعه ۸۸۸ خاص پولیس با تائید این موضوع می‌گوید: نیروهای قطعات خاص پولیس بلخ، در نتیجه‌ی یک عملیات ویژه در مربوطات ناحیه پنجم شهر مزارشریف یک تن را در رابطه با قاچاق اسلحه باز داشت نمودند.

او در ادامه افزود: نزد فرد قاچاقچی دو راکت انداز، سه سلاح کلاشینکوف، یک پیکا، یک کارابین، یک تفنگچه و به مقدار سه کیلوگرام مواد مخدر چرس با دیگر مهمات جنگی بدست آمده است.

بدری، می‌گوید: فرد بازداشت شده پس از تحقیقات و بازپرسی‌ها به نهاد‌های عدلی و قضائی معرفی خواهد شد.

این در حالی می‌باشد که پولیس بلخ طی دو روز گذشته شخصی به اسم انجنیر عتیق الله که کارمند دفتر (PIN) است را بجرم اخذ مبلغ (۱۰۰۰۰۰) افغانی رشوه بالفعل بازداشت نموده است و این قضیه بعد از بررسی‌های پولیس به ثارنوالی محول گردیده است.

در همین حال پولیس ملی بلخ در نواحی حوزه‌های امنیتی قوماندانی امنیه شهر مزارشریف شش تن را به ظن سرقت‌های مسلحانه، چور و غصب موبایل، حمل سلاح غیرقانونی و زورگویی در مناطق مختلف این ولایت بازداشت کرده است و پرونده این قضایا تحت بررسی پولیس قرار دارند.

لازم به ذکر است که قوماندان عمومی امنیه ولایت بلخ سمونوال سید معراج الدین سادات روز گذشته همراه با دگروال هارون حیدر رئیس امنیت ملی، جگرن محمد اکمل امیر مدیر پلان و اوپراسیون قول اردوی ۲۰۹ شاهین به ولسوالی زاری این ولایت سفر نمودند و از نزدیک با نیروهای امنیتی و دفاعی مردم محل دیدن نموده و وضعیت امنیتی، تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر این ولسوالی را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و برای دفع حملات دشمن به مسولین امنیتی و دفاعی هدایات لازم را سپرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241874

ثبت نظر

-