مشاوره قبل ازدواج و اهمیت آن در استحکام زندگی آینده زوجین

  • کد خبر : 241741
  • 07 آبان 1399 - 16:57
مشاوره قبل ازدواج و اهمیت آن در استحکام زندگی آینده زوجین

اگر شخصی به شما بگوید می تواند شانس طلاق شما را در آینده کاهش دهد، آیا به صحبت او گوش می دهید؟

مشاوره قبل ازدواج خدمت ارزنده ای است که طبق نتایج مطالعات می تواند احتمال طلاق را حتی تا ۵۰ درصد نیز کاهش دهد.

دریافت این خدمات ارزنده فقط برای زوج های متاهل نیست بلکه افرادی که در تدارک شروع پیوند زناشویی نیز هستند برای داشتن یک ازدواج سالم می بایست راز و رمز مهارت های ارتباطی را بیاموزند. فقط به این دلیل که شما به مرحله خواستگاری رسیده اید به مفهوم داشتن ارتباط قدرتمند و موثر نیست.

متخصصان مراکز مشاوره روانشناسی کمک می کنند تا زوجین با شناخت کافی وارد پروسه ازدواج شوند. بسیاری از اختلاف نظر ها و مشکلات منشا آن ها به عدم آگاهی می رسد. اگر نتوان از مشاوره متخصصان بهره برد نه تنها شکست مرز های درونی مسیر نمی شود بلکه سر نخ های کلاف شکوفایی استعدادها نیز از بین می روند. برای هضم این معضلات و مشکلات نیاز به همراهی متخصصان و کارشناسان زبده ای است که نه‌ تنها در رمزگشایی توانمندند بلکه بتوانند با پشتیبانی قدرتمند شخص را از پشت دشت های زرد بی هویتی نجات دهند و طعم رهایی را بچشانند. بسیارند افرادی که همه روزه شاهد تکرار کابوس جهنم در زمینند و نه تنها برای پیشرفت تلاش نمی کنند بلکه همواره با درجا زدن اطرافیان را نیز آزرده خاطر می کنند.

معضلات رایج زندگی زناشویی و تاثیر مشاوره قبل ازدواج در پیشگیری و حل آنها

زوج درمانی

بسیارند افرادی که اگرچه سال هاست‌ پیمان عشق بستند و خاطرات زندگی مشترک چندین ساله رو به دوش می کشند اما مدت هاست مهر طلاق عاطفی آن ها خشک شده است. متاسفانه نشناختن روحیات یکدیگر مهمترین علت این اتفاق است.

بدترین چیزی که می تواند در یک ازدواج رخ دهد فاجعه ای است که فرد اهمیت وجودی خویش را گم کند و در کشمکش فشار های کار، خستگی و مشکلات روزمره تنها عمر گرانبها را سپری می کند بدون آنکه حتی لحظه ای طعم یک رابطه عاشقانه و دوست داشتنی را چشیده باشد.

درک درست از انتظارات و شرایط زندگی یکدیگر به دوام ازدواج می انجامد، اگر شما می خواهید قبل از قدم زدن در راهرو های دادگاه تفاوت های ارزشی و اهداف زندگی را بیاموزید نسبت به دریافت این خدمات بی تفاوت نباشید.

مشاوره روانشناسی که توسط روانشناس زبده به افراد می آموزد که انتظارات یکدیگر را درک کنند و بتوانند بر اختلافات پیش آمده فائق شوند. چالش و مشکل در زندگی امری طبیعی است اما می بایست آموخت که از دل این تناقض ها رشد کرد.

استفاده از خدمات مشاوره کودک در کلینیک های روانشناسی در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده آن ها است. خدمات مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی می تواند خیالی آسوده را برای تمامی افراد به ارمغان آورد تا با دلی قرص پله به پله در مسیر زندگی پیشرفت کرد.

خدمات مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی می تواند خیالی آسوده را برای تمامی افراد به ارمغان آورد تا با دلی قرص پله به پله در مسیر زندگی پیشرفت کرد.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج کدامند؟

خدمات مشاوره قبل ازدواج فقط محدود به چند سال اخیر نیست بلکه افراد در طول تاریخ همواره از تجربیات و مشاوره های اشخاص ریش سفید و صاحب نظر بهره می جستند.

بی جهت نیست که این خدمات را قوی ترین پادزهر مشکلات زناشویی می نامند. فراموش نکنید اگرچه زندگی مشترک اغلب با عشق آغاز می شود اما پایداری و استوار ماندن این ساختمان تازه تاسیس نیاز به آموزش مهارت های بسیار دارد.

    • آموزش مهارت های ارتباطی

باور کنید یا نه اما قسمت بزرگی از روابط سالم را اختلاف نظرها و چالش ها تشکیل داده و طبیعی است اما نحوه مقابله با آنها مهم و ارزشمند است و نشان از بلوغ فکری دارد.

درواقع هدف خدمات مشاوره ای این نیست که درگیری به وجود نیاید بلکه مهارتی می آموزد که بتوان مشکلات را در آغوش گرفت و با آنها کنار آمد.

افرادی که در جلسات حضور می یابند، مهارت های ارتباطی را بصورت اصولی می آموزند و حتی ضعف های شخصیتی و رفتاری در حضور شخصی بی طرف مورد قضاوت قرار می گیرد.

درواقع زوجین علاوه بر آموزش نحوه مدیریت نیاز ها و خواسته های شخصی، می آموزند که چگونه شریک زندگی را بهتر درک کنند و همسو با یکدیگر از شرایط صعب العبور مشکلات عبور کنند.

    • فرصت منحصر بفرد برای حل مشکلات و چالش های مختلف

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به افراد کمک می کند بتوانند مرز های درونی را بشکافند و به مهارت خود شناسی دست یابند علاوه بر اینکه تمرین کنند نگاهی ژرف به زندگی داشته باشند تا در کمترین زمان ریشه های اختلاف نظر و مشکلات معمول زناشویی را بیابند و آن را مدیریت نمایند.

    • گفتگو صریح درباره انتظارات

مشاوره قبل از ازدواج شرایطی بینظیر فراهم می کند تا افراد فارغ از محدودیت ها درباره چارچوب های مختلف مانند اعتقادات و ارزش های دینی‌، برنامه بچه دار شدن و تربیت آن ها، اهداف شغلی، مدیریت مالی و محل زندگی آینده و … صحبت کنند.

درواقع به آن ها کمک می کند تا نه تنها یک ازدواج قوی و شاد را تجربه کنند بلکه برای فرزندان و حتی نسل های بعدتر نیز شادی، سلامتی، ثروت و رفاه را به ارمغان آورند.

    • مدیریت مالی در زندگی زوجین

راز یک رابطه سالم مدیریت اختلافات و چالش هاست نه جلوگیری از درگیری، اگر چه مشاوره قبل ازدواج با جلسات مشاوره مالی متفاوتند اما کمک شایانی نیز به مدیریت موضوعات حساس مانند خرج کردن پول می کند. موضوعی به ظاهر ساده که بعنوان یکی از دلایل اصلی اختلاف نظر های زوجین و حتی عامل بحث برانگیز طلاق نیز یاد می شود.

چگونه می توان مشاورانی حاذق را برای دریافت مشاوره های پیش از ازدواج انتخاب کرد؟

مشاوره پیش از ازدواج

زمانی می توان از مزایای بیشمار مشاوره قبل از ازدواج بهرمند شد که از محضر متخصصانی توانمند و با تجربه که در کلینیک ها و مراکز معتبری در حال فعالیت هستند استفاده کرد.

سخن آخر

نهال عشق مراقبت می خواهد در غیر این صورت‌ نه‌ تنها ریشه های آن در اندک زمانی پوسیده می شود بلکه ممکن است بویی نا مطبوع نیز مشام را بیازارد. مشاوره قبل از ازدواج خدمت ارزنده ای است برای زیستن در جهانی دیگر تا علاوه بر رها شدن از زنجیر مشکلات شخصی، بیاموزند چگونه به رشد و تعالی فرد مقابل نیز کمک کنند تا در کنار یکدیگر تولدی دوباره را تجربه کنند ولی اینبار با دستاورد هایی بزرگ تر.

اگر نمی خواهید شما نیز به خیل عظیم زوجینی که شناختی از زندگی مشترک ندارند و تنها به این دلیل که پیمان زناشویی بسته اند گذران عمر می کنند بپیوندید، حتما نسبت به دریافت خدمات مشاوره قبل از ازدواج توجه جدی داشته باشید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241741

ثبت نظر

-