وزیر خارجه عربستان: عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهد شد

  • کد خبر : 241210
  • 07 آبان 1399 - 10:19
وزیر خارجه عربستان: عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهد شد

 

وزیر امور خارجه عربستان: عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهدشد - شبکه  خبری العالم

 

وزیر خارجه عربستان: عادی سازی روابط با اسرائیل انجام خواهد شد

به گزارش  نیوز: وزیر خارجه عربستان تأکید کرد، عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در نهایت اتفاق خواهد افتاد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در همایش مجازی مرکز سیاست خاور نزدیک واشنگتن گفت: تحقق صلح و ثبات دائم تنها از طریق توافق میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ممکن است.

وی گفت: عادی‌سازی روابط اتفاق می‌افتد اما لازم است یک کشور فلسطینی تشکیل شده و طرح صلح میان فلسطین و اسرائیل ازسرگرفته شود.

بن فرحان ادعاهای امارات درباره لغو طرح الحاق در ازای توافق عادی‌سازی را تکرار کرد و گفت: اگر از این بعد نگاه کنیم این مسئله به هموار شدن مسیر برای بازگشت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به میز مذاکرات “کمک” می‌کند!

وی تنش‌هایی را که در روابط میان ریاض و واشنگتن به وجود می‌آید، “اتفاقی” دانست و گفت، ائتلاف میان دو کشور برپایه روابط شخصی نیست بلکه برپایه منافع عالی دو طرف است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که عبستان هم به زودی به صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می پیوندد.

ضوابط عربستان سعودی برای عمره زائران خارجی

وزارت حج و عمره عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از ضوابط لازم‌الاجرا برای زائران خارجی ، شرکت‌ها و هتل‌ها جهت آغاز ورود عمره‌گزاران به این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه البلاد، این بیانیه در حالی صادر شده که طبق اعلام قبلی، قرار است از تاریخ یکم نوامبر (۱۰ آبان) تعداد محدودی زائران خارجی بتوانند وارد مکه و مدینه شوند.

طبق این بیانیه، زائران بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به عربستان سفر کنند و به هنگام ورود باید گواهی عدم ابتلا به کرونا را در ۷۲ ساعت گذشته با خود به همراه داشته باشند.

زائران همچنین پس از ورود به هتل، باید به مدت سه روز در قرنطینه باقی بمانند و برای ادای عمره و نماز در مسجدالحرام و دیگر مناسک باید از پیش اطلاع‌رسانی کرده و تاریخ خود را رزرو کنند.

زائران عربستانی از چهارم اکتبر (۱۳ مهر ماه) اجازه انجام عمره را یافته بودند.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241210

ثبت نظر

-