اینانلو: تکواندو برای بخش خصوصی جاذبه‌ ندارد/با این پرداختی‌ها لیگ تعطیل شود، خیلی بهتر است

  • کد خبر : 241105
  • 07 آبان 1399 - 9:15
اینانلو: تکواندو برای بخش خصوصی جاذبه‌ ندارد/با این پرداختی‌ها لیگ تعطیل شود، خیلی بهتر است

 

 

محمدرضا اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نیوز با اشاره به اینکه قراردادهای باشگاههای تکواندو خیلی ناچیز است، اظهار داشت: در مسابقات لیگ تکواندو، قراردادهای ورزشکاران خیلی کم است. بازیکنان سطح اول تکواندو کشورمان که در بازی‌های آسیایی هم مدال گرفتند، قراردادهای‌ سال گذشته‌شان تقریباً بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بود. با این پول‌ها حتی نمی‌شود مکمل‌های‌مان را بخریم. خدای نکرده اگر تکواندوکاری در مسابقات آسیب ببیند اصلا ارزش ندارد با این مبالغ وارد لیگ شود. من که قید تکواندو را زدم.

وی افزود: با این پرداختی‌ها لیگ تعطیل شود، خیلی بهتر است. برای انتخابی تیم ملی هم مسابقات قهرمانی کشور برگزار کنند و این گونه به نفع همه خواهد بود.

تکواندو‌کار کشورمان در خصوص آسیب‌دیدگی‌ سال قبل خود نیز یادآور شد: هفته اول لیگ تکواندو سال ۹۸ باشگاههای کشور که اواسط آبان ماه برگزار شد، با آسیب‌دیدگی رباط ACL زانو مواجه شدم. قراردادم در لیگ کمتر از هزینه عمل جراحی بود و نتوانستم زانوی مصدومم را جراحی کنم. برای بازی در یک هفته لیگ، مبلغ شش میلیون تومان از تیم لوازم خانگی کن دریافت کردم. ولی کل هزینه درمانم ۹ میلیون تومان شد و سه میلیون تومان از خودم هزینه کردم.

وی ادامه داد: به بخش خصوصی گله‌ای نیست ولی وزارت ورزش و جوانان که بخش دولتی است سکه‌های مدال آوران در رقابتهای بین المللی را دو میلیون تومان حساب می‌کند. پس نباید از مدیران خصوصی در ورزش انتظاری داشته باشیم.

اینانلو با اشاره به اینکه اگر می‌خواهند مبالغ قراردادها زیاد شود باید همفکری و تعاملی بین مسئولان فدراسیون تکواندو، سازمان لیگ، بخش خصوصی و نماینده بازیکنان انجام شود، اضافه کرد: بازیکنان یک قسمتی از مسابقات لیگ هستند و بخش عمده برگزاری لیگ، فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاههای خصوصی هستند. سازمان لیگ باید کاری بکند تا سازمان‌های خصوصی جذب لیگ تکواندو شوند.

وی در خصوص اینکه لیگ تکواندو جذابیتی برای باشگاههای متمول کشور ندارد، خاطرنشان کرد: باشگاه پالایش نفت آبادن در دیگر تیم‌های رشته‌های ورزشی خودش، بازیکن دو یا سه میلیاردی می‌آورد. باشگاه مس کرمان در لیگ تکواندو هم تیمداری می‌کنند، این باشگاه در هندبال بازیکن ۸۰۰ میلیون تومانی از قطر جذب می‌کند. چرا این باشگاه‌ها این مقدار پول را در تکواندو خرج نمی‌کنند؟ قرارداد تکواندوکاران این باشگاهها در لیگ تکواندو ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. پول در این باشگاهها هست ولی رشته ورزشی تکواندو برای بخش خصوصی جاذبه‌ای ندارد.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=241105

برچسب ها

ثبت نظر

-