رییس نظام پزشکی مشهد خواستار اعمال محدودیتهای بیشتر در این کلانشهر شد

  • کد خبر : 240096
  • 06 آبان 1399 - 13:37
رییس نظام پزشکی مشهد خواستار اعمال محدودیتهای بیشتر در این کلانشهر شد

دکتر علی بیرجندی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در شهر مشهد، اعمال محدودیت‌ها و ترددها همچنان جزو اولویت‌های اصلی برای پیشگیری از بیماری در شهر زیارتی و سیاحتی مشهد محسوب می‌شود که به صورت رسمی در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مطرح شده است.
وی با اشاره به برپایی مراسم جشن دیروز در مشهد با عنوان جشن بیعت با امام زمان (عج) با حضور شرکت‌کنندگان بسیار ادامه داد: فصل‌الخطاب همه ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، ایشان در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا حجت را بر همه تمام کردند. برگزاری چنین برنامه‌هایی در شرایط فعلی به دور از  منطق و وجدان است.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حالی که پزشکان و پرستاران ما به قیمت جان خود و تحت شرایط بسیار سخت به بیماران کرونایی ارائه خدمت می‌کنند، برپایی چنین برنامه‌هایی حکم تیر خلاص بر پیکر خسته کادر بهداشت و درمان دارد.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است و برای رعایت آنها می‌توان از الزام و اختیار استفاده کرد اما هیچ‌کدام از این دو فاکتور به تنهایی پاسخگو نیست.
دکتر بیرجندی نژاد با بیان اینکه جریمه ‌کردن افراد بدون ماسک از عوامل موثر در کاهش شیوع ویروس به شمار می رود ادامه داد: در شرایط فعلی باید این قانون در مشهد نیز اجرایی شود، البته ابزار و لوازم آن شامل ارائه ماسک با قیمت مناسب و حمایت‌های لازم از اقشار ضعیف که استطاعت خرید ماسک را ندارند نیز باید همزمان عملیاتی شود. 
براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۴۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
“پاندمی کرونا” در جهان تاکنون ۴۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۸۶ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۱۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. 
۳۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۱۷۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با هشت میلیون و ۸۸۹ هزار و ۵۷۷ بیمار کووید ۱۹ و ۲۳۰ هزار و ۵۱۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=240096

برچسب ها

ثبت نظر

-