فریبا کوثری: هر چقدر از کادر درمان تقدیر شود کم است

  • کد خبر : 239922
  • 06 آبان 1399 - 11:48
فریبا کوثری: هر چقدر از کادر درمان تقدیر شود کم است

فریبا کوثری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی نیوز درباره اهمیت توجه به تقدیر از کادر درمان در این شرایط سخت، گفت: تمامی نهادها و افراد جامعه باید قدردان زحمت و تلاش مجدانه کادر درمان در این زمان باشند در حوزه هنر و سینما نیز جشنواره ها محل خوبی برای تقدیر از پزشکان و پرستاران است.

وی که داور بخش مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بود بر لزوم پاسداشت ایثارگری‌های کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: سپاسگزاری از افرادی که امروز سلامت جامعه را در برابر این ویروس حفظ می‌کنند، اقدامی ضروری است که شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با ایجاد بخش مدافعان سلامت به خوبی این مهم را انجام داد. 

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مفهوم مقاومت و لزوم گسترش تعریف آن به ابعاد اجتماعی، گفت: واژه مقاومت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها در دفاع از سلامت جامعه نمایان شد. 

وی با اشاره به کیفیت آثار دریافت‌شده در بخش مدافعان سلامت جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: با توجه به مدت کمی که از شروع شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، فیلمسازان و مستندسازان زمان اندکی برای تولید فیلم‌ها داشتند اما با توجه به همین زمان کم و در نظر گرفتن شرایط کنونی، در مجموع کیفیت آثار خوب بود. 

کوثری به نحوه داوری فیلم‌ها اشاره و تصریح کرد: هیئت‌داوران تلاش کرد فیلم‌ها را از ابعاد مختلفی مانند بازیگری، کارگردانی، محتوا و ساختار سینمایی مورد بررسی قرار دهد و در نهایت برای انتخاب بهترین، به جمع‌بندی برسد.

بازیگر سریال «مختارنامه» با بیان اینکه ویروس کرونا ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را تحت‌تأثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: این پدیده یکی از اتفاقاتی بود که تمام ابعاد زندگی را تغییر داد اما می‌تواند سبب تغییر نگاه انسان به زندگی فردی و جهان پیرامون شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=239922

برچسب ها

ثبت نظر

-