محدودیت‌های کرونایی در مازندران تا ۹ آبان تمدید شد

  • کد خبر : 238780
  • 05 آبان 1399 - 13:14
محدودیت‌های کرونایی در مازندران تا ۹ آبان تمدید شد

به گزارش نیوز ، طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران هم اکنون ۷۲۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند. این رقم حدود ۲۰ درصد بیشتر از هفته گذشته و حدود ۲ برابر اوایل ماه مهر است.

بر اساس گزارش این دو دانشگاه ، ۱۷۰ نفر از بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

گزارش مقایسه ای روزانه هم نشان می دهد که آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مازندران روز یکشنبه چهارم آبان ماه نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن حدود سه درصد بیشتر شد.

مسئولان حوزه بهداشت و درمان و اعضای ستاد مقابله با کرونای مازندران در تازه ترین نشست خود هشدار داده اند که موج سوم شیوع کرونا در استان با گذشت زمان به خاطر عادی انگاری پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک با سرعت بیشتری نزدیک می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت :  با افزایش روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان ، محدودیت های ۱۳ گانه کرونایی در این استان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و در صورت تداوم روند صعودی احتمال تمدید مجدد این محدودیت ها نیز وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر سید عباس موسوی افزود : مازندران در زمره استان های با وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و محدودیت های کرونایی که شامل تعطیلی فضای های آموزشی اعم از دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها باید تا پایان هفته ادامه داشته باشد و آموزش در این شهرستان ها باید از طریق فضای مجازی ارایه شود.
وی خاطرنشان کرد : علاوه بر آن تعطیلی  استخرهای سرپوشیده و مراکز آبی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها نیز باید ادامه داشته باشد..
 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : همچنین ، مرکز تفریحی و گردشگری شامل باغ‌وحش و شهربازی‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه از دیگر اماکن و مشاغلی هستند که تا پایان هفته اجازه فعالیت ندارند.
موسوی گفت : کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی پیدا کرد و تنها  راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.
 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=238780

برچسب ها

ثبت نظر

-