‌ ماشین بازها حتما بخوانند؛ کلاسیک‌ها در بازار چند؟ + جدول

  • کد خبر : 237897
  • 04 آبان 1399 - 18:28
‌ ماشین بازها حتما بخوانند؛  کلاسیک‌ها در بازار چند؟ + جدول

 

ماشین

ماشین بازها حتما بخوانند…

به گزارش نیوز؛ در یکی دو دهه اخیر برخی از ماشین کلاسیک  با بازسازی‌های صورت گرفته شانس دوباره برای تردد در جاده های کشور پیدا کرده اند، خودروهای که بسیاری از آنها تا پیش از این در پارکینگ یا به قول قدیمی ها در گاراژها خاک می‌خوردند و توجه چندانی به آنها نمی‌شد، اما امروزه این خودروها از پارکینگ ها خارج شده اند و توانسته اند در فضای شهرها مجددا رخ نشان دهند وبسیاری را به خاطرات سال‌های دور ببرند.

قیمت کلاسیک‌ها

 بسیاری از این ماشین های بازسازی شده و بسیار ارزشمند هستند. به طوری که قیمت‌گذاری برای آنها چندان آسان نیست و حکم جواهری برای علاقه‌مندان به این بازار را دارند.

 قیمت‌گذاری برای برخی از این خودروها عملا امکان‌پذیر نیست، هر چند که صاحبان آنها هم غالبا  تمایلی به فروش آن‌ها ندارند. اما در مدل‌هایی که تعداد بیشتری از آنها در بازار وجود دارد، بازار معامله داغ است؛‌ اما با قیمت بسیار بالا.

آنچه باید در خرید این ماشین ها مورد توجه علاقمندان قرار گیرد این است که با توجه به سختی تشخیص قیمت‌های قابل قبول در این بازار  وهمچنین هزینه‌های آتی این قبیل خریدها، مشتریان در گام نخست باید نسبت به هزینه‌های تعمیر و نگهداری و وجود یا عدم وجود لوازم یدکی خودرو مورد نظر خود در بازار  به دقت تحقیق کنند و در گام بعدی نیز با مقایسه قیمت خودرو کلاسیک با قیمت جهانی، تلاش کنند تا خودرویی با ارزش واقعی و پتانسیل افزایش قیمت را خریداری کنند.

با این وجود اگر خریداران حوصله و ذوق داشته باشند و از پس هزینه‌های آتی خرید خود بربیایند؛ با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، در آینده با افزایش ارزش خودرو در سال‌های آینده بسیاری از هزینه‌ها به سادگی جبران می‌شود.

بازار کلاسیک ها

هرچند بسیاری از مالکان خودروهای کلاسیک حاضر به فروش این خودروها در بازار نیستند اما هستند عده محدودی که نسبت به فروش این خودروها اقدام می کنند. ارزیابی بازار خودروهای کلاسیک نشان دهنده آن است که در حال حاضر  فیات ۸۵۰ قرمز با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد، ۹۰۰ میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

فولکس بیتل که در زمان اجرای طرح نوسازی بسیاری از آنها به آهن قراضه بدل شدند نیز در حال حاضر با ۲۰۰ هزار تا کارکرد با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. اما از دیگر خودروهای کلاسیک  پرطرفدار در بازار می‌توان به  شورولت بلر سبز مدل ۱۹۵۵ اشاره کرد؛ این برند با حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای خود ثبت کرده است.

جگوار XJ یکی دیگر از خودروهای کلاسیک محبوب در بازار کلاسیک به شمار می‌رود. این خودرو با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد ۹۷۰ میلیون توامن چکش خورده است.

 در میان کلاسیک‌ها مدل‌های بنز جایگاه ویژه ای دارند نگاهی به بازار نشان می دهد که بنز کلاسیک S  مدل ۱۹۶۶ با  ۲۵۰ هزار کیلیومتر کارکرد ۴۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

یک بنز کلاسیک  S280 S  مدل ۱۹۷۱  هم با ۶۵ هزار کیلیومتر کارکرد، ۵۵۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

شورولت ایمپالا مدل‌   ۱۹۷۵ هم‌که در بین جوانان طرفدار خاصی دارد رنگ زرد آن با ۲۵۲ هزار کیلومتر کارکرد قیمتی ۱۵۰ میلیون تومانی به خود گرفته است.

ماشین

بیشتر بخوانید…

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=237897

ثبت نظر

-