ماجرای مرد فقیری که طراح مد جهان شد+عکس

  • کد خبر : 237167
  • 04 آبان 1399 - 1:43
ماجرای مرد فقیری که طراح مد جهان شد+عکس

 طبق آمار سال ۲۰۲۰، لوئیس ویتون با درآمد سالانه فروش، ۱۵ میلیارد دلار در رتبه نهم گران‌ترین مارک جهان قرار دارد.

داستان لوئیس ویتون ثابت می‌کند که در واقع چیز‌های غیرممکن زیادی در این دنیا وجود ندارد، تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که سخت کار کنیم و از مشکلات نترسیم.

لوئیس ویتون ۱۰ ساله هرگز تصور نمی‌کرد وقتی در امر تجارت به ناپدری خود کمک می‌کرد، یک مارک مشهور جهانی ایجاد کند و پس از ۱۶۶ سال، این برند به یکی از برترین مارک‌های لوکس و تولیدکننده کالا تبدیل شود.

لوئیس ویتون در سال ۱۸۲۱ در یک دهکده کوچک در شرق فرانسه متولد شد. پدرش کشاورز یا نجار بود، و مادرش در صنعت کلاه فعالیت می‌کرد. هنگامی که ویتون ۱۳ ساله شد، او به دلیل رفتار سختگیرانه مادرش خانه را ترک کرد و با پای پیاده به پاریس رفت، جایی که در طول مسیر کار‌های عجیب و غریب می‌کرد. پس از ورود به پایتخت، لویی توسط مرچال آموزش دید که در دوره انقلاب صنعتی برای ثروتمندان چمدان تولید می‌کرد. به طور کلی، لوئیس ویتون ۱۷ سال برای مارچال کار کرد.

با شروع از سال ۱۸۵۳، ویتون سازنده کیف شخصی برای ملکه فرانسه، اوژنی دو مونتیخو (همسر ناپلئون بناپارت سوم) شد، که مشتریان زیادی را برای او به ارمغان آورد. در سال ۱۸۵۴، لوئیس ویتون تأسیسات شخصی و اولین بوتیک خود را در پاریس افتتاح کرد و کیف‌های ویتون ضد آب را به بازار عرضه کرد. به دلیل رشد سریع، لویی ویتون مجبور به راه اندازی کارگاه دیگری در آسنیر سور سن شد، در ابتدا فقط ۲۰ کارگر در این کارگاه مشغول به کار بودند.

محصولات این طراح در سراسر جهان محبوب شد و به عنوان معیار کیفیت و قابلیت اطمینان عمل کرد. در سال ۱۸۸۵ لویی ویتون اولین فروشگاه خود را در لندن افتتاح کرد و پس از آن فروشگاه‌های زیر در نیویورک و فیلادلفیا قرار گرفت. در سال ۱۹۰۱، به راهنمایی جورج، که پس از مرگ پدرش به کار خود ادامه داده بود، لویی ویتون کیف بخار را آزاد کرد. در ابتدا، این مدل به عنوان کیسه‌ای برای حمل لباس‌های آلوده ایجاد شد. لوئیبس وینتون

در سال ۱۸۸۶، لوئیس ویتون و پسرش جورج نوع جدیدی از قفل را اختراع کردند و آن را به ثبت رساندند. آن‌ها از آن بسیار مطمئن بودند و حتی هری هودینی شوخ طبع معروف را به چالش کشیدند تا از جعبه مهر و موم شده لویی ویتون خارج شود، اما هودینی این پیشنهاد را نپذیرفت و این امتناع، به اثبات کمال اختراع آن‌ها کمک کرد.
کیف‌های لوئیس ویتون به قدری محبوب بودند که خیلی زود مردم شروع به ساختن کیف‌های جعلی و تقلبی آن کردند. برای اثبات معتبر بودن کیف‌ها در سال ۱۸۹۶، جورج یک مونوگرام معروف را که روی ژاکارد چاپ شده بود، ایجاد کرد.

اقلام از این مارک محبوب امروزه نیز جعل می‌شود، این شرکت تحمل صفر در برابر تقلبی‌ها را دارد. اگر با یک کالای تقلبی دیده شده باشید، آن‌ها می‌توانند از شما شکایت کنند، به خصوص اگر از این طریق درآمد کسب می‌کنید و این می‌تواند در هر جای دنیا رخ دهد.

کیف‌های لوئیبس وینتون
گاهی اوقات، این شرکت کیف‌های ویژه‌ای برای افراد مشهور درست می‌کند، آن‌ها حتی کیف ویژه‌ای برای دیانا ویشنوا، بالرین برتر باله Mariinsky ایجاد می‌کنند. فروشگاه‌های این شرکت فضای خاصی دارند، جایی که هر کالایی در بهترین نور نمایش داده می‌شود، فروشگاه‌ها فقط در مناطق تجاری یا در مراکز تجاری لوکس واقع شده اند، برخی از کالا‌های Louis Vuitton فقط برای مشتریان VIP در دسترس است.

از سال ۱۹۹۸، Louis Vuitton نه تنها کیف تولید می‌کند بلکه لباس، کفش، لوازم جانبی و جواهرات نیز تولید می‌کند. در سال ۲۰۱۹، این برند یک چمدان سفر برای فینال مسابقات قهرمانی جهان League of Legends در پاریس طراحی کرد.

ماجرای مرد فقیری که طراح مد جهان شد+عکس

ماجرای مرد فقیری که طراح مد جهان شد+عکس

ماجرای مرد فقیری که طراح مد جهان شد+عکس

ماجرای مرد فقیری که طراح مد جهان شد+عکس

 

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=237167

برچسب ها

ثبت نظر

-