امیر ساعد وکیل مشاور حقوقی پرسپولیس: شجاع خلیل زاده در شهریور به باشگاه نامه زده بود

  • کد خبر : 237078
  • 03 آبان 1399 - 23:45
امیر ساعد وکیل مشاور حقوقی پرسپولیس: شجاع خلیل زاده در شهریور به باشگاه نامه زده بود
امیر ساعد وکیل

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس می گوید، آنطور که او خبر دارد تا امروز، این باشگاه اقدامی در مراجع قضایی علیه افرادی که فایل های صوتی و تصویری سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس را منتشر کرده اند، انجام نداده است. البته او درباره ماجرای فسخ شجاع خلیل زاده اطلاعات جدیدی به ما داده است.

خبرگزاری فوتبال ایران نیوز دات کام :

امیر ساعد وکیل ، مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره پرونده های این باشگاه به نکات جالب توجهی اشاره کرد. وکیل البته به صورت کلی گفت در حال حاضر و با توجه به وضعیت پیش آمده در این باشگاه فعلا تقسیم وظایفی صورت نگرفته است و چون او هم کارمند باشگاه پرسپولیس نیست و پست اجرایی در این باشگاه ندارد نمی توانم درباره موضوعات این باشگاه صحبت کند و فقط به صورت موردی و در پرونده هایی که به دعاوی بین المللی مربوط می شود با توجه به عنوان وکیل و مشاور حقوقی بودنش به باشگاه پرسپولیس کمک می کند.

ماجرای اخطارهای شهریور و مهر شجاع به پرسپولیس

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس با اشاره به پرونده فسخ قرارداد شجاع خلیل زاده و اینکه گفته می شود او به باشگاه پرسپولیس پس از فسخ قراردادش در تاریخ ۱۴ مهر اخطار داده و به روز ۱۵ مهر مربوط است گفت

:” البته باید بگویم آقای خلیل زاده در شهریورماه که تاریخ دقیق آن را به یاد ندارم و حتی قبل از عزیمت کاروان تیم پرسپولیس به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نامه ای اخطارگونه به باشگاه می زند اما این موضوع تا بعد از پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و صعود پرسپولیس به فینال آسیا پیگیری نمی شود و قرار بوده پس از پایان مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا پیگیری شود که اتفاقات دیگری افتاد.”

ساعد وکیل در ادامه تصریح کرد:

” با توجه به تاریخی که در قرارداد شجاع خلیل زاده و باشگاه پرسپولیس به صورت صریح و شفاف ذکر شده است اگر ایشان پیشنهادی از باشگاه خارجی بیاورد به شرط اینکه این پیشنهاد خارجی در آن بازه زمانی مشخص در قرارداد باشد می تواند با پرداخت مبلغی که توافق شده است قرارداد خود را فسخ کرده و جدا شود اما به طور قطع اعلام می کنم ایشان در آن بازه زمانی هیچ پیشنهادی به باشگاه ارائه نداد، زمانی که ایشان قرارداد خود را فسخ کرد و بحث الریان قطر و پیشنهاد خارجی ایشان مطرح شد بازه زمانی اش گذشته بود.”

در هر حال خلیل زاده از طریق وکیلش به باشگاه پرسپولیس درحین رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا اخطار داده است که در نوع خود عجیب به نظر می رسد. اینکه خلیل زاده درگیر بازیهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باشد اما به نوعی رفتار کند که تقاضای فسخ کرده و می خواهد به قطر برود! این مشاور حقوقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نامه شجاع خلیل زاده به باشگاه پرسپولیس در شهریور ماه اخطار محسوب می شود یا نه گفت:

” سوال اینجاست اگر بخواهیم نامه شهریور را به عنوان اخطار فسخ در نظر بگیریم باید این موضوع را به صورت تخصصی و از دیدگاه حقوقی بررسی کنیم دو سوال پیش می آید که چرا آقای شجاع خلیل زاده با مدیران باشگاه توافقاتی کرد، روی کاغذ آورد و امضاء کرد؟ دوم اینکه چرا در تاریخ ۱۵ مهر ماه یک روز بعد از اینکه قرارداد خود را در سازمان لیگ فسخ و آن را ثبت کرد به باشگاه نامه زده و درخواست مطالبات می کند؟ به نظر من اگر کسی فسخ کرده است مذاکره بر سر مطالبات و توافق برای دریافت پاداش ها معنی ندارد، خود شجاع خلیل زاده یک رویکرد و موضع خیلی مشخصی با توجه به تعارضی که در عملکرد می بینیم نداشته است. البته کمیته های وضعیت فدراسیون و فیفا باید تشخیص دهند اخطار شهریورماه واقعا اخطار جدی خلیل زاده بوده یا اخطار ۱۵ مهر که باید در جای خودش بررسی شود و نتیجه اش اعلام شود.”

ساعد وکیل درباره سایر پرونده های باشگاه پرسپولیس در فیفا مانند پرونده استکوس، بودیمیر، کالدرون و دستیارانش گفت:

این موارد در اختیار من نیست و اطلاع دقیقی از وضعیت آنها ندارم:” در بخش دعاوی بین الملل پرونده شکایت باشگاه النصر و محرومیت عیسی آل کثیر بر عهده من بود که خوشبختانه به نتیجه رسید و لایحه آل کثیر را هم امروز ثبت کردیم.”

ساعد وکیل در پایان در پایان پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نتیجه شکایت باشگاه النصر در کمیته استیناف ای اف سی مشخص شده است گفت:

” کمیته استیناف ای اف سی، نامه رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام نکرده است. دلیلش هم مشخص است چون در پرونده استینافی باشگاه پرسپولیس یک طرف دعوی نیست و در کمیته انضباطی بر اساس ماده ۵۹ شکایت النصر رد شده و بعید به نظر می رسد که النصر در کمیته استیناف راه به جایی ببرد. باشگاه النصر یک طرف دعوا با کمیته انضباطی و کمیته اخلاق ای اف سی قرار دارد، چون آنها علیه رای که کمیته انضباطی ای اف سی اعلام شده است درخواست داده اند، مطمئنا به باشگاه النصر اعلام می شود اما چیزی که مشخص است این است که فینالیست قطع لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس است.”

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=237078

برچسب ها

ثبت نظر

-