تجهیزات و مشخصات فنی پادرا و وانت کاپرا

  • کد خبر : 236281
  • 03 آبان 1399 - 8:50
تجهیزات و مشخصات فنی پادرا و وانت کاپرا

 

 

نیوز:
یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،پادرا با وانت کاپرا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی پادرا:

پادرا نسل جدیدی از وانت‌های تک کابین در شرکت زامیاد گروه خودروسازی سایپا است که به زودی به بازار برای علاقمندان به این نوع خورو‌ها عرضه خواهد شد.

فرمان هیدزولیک، ترمز ABS، آینه‌های جانبی برقی به همراه استاندارد آلایندگی زیست محیطی یورو ۴ از جمله ویژگی‌های شاخص این محصول است.

 

مقایسه پادرا با وانت کاپرا + مشخصات فنی

 

زامیاد پادرا که احتمالا یکی از ناموفق‌ترین وانت‌های بازار ایران است، از سال ۹۶ به خط تولید زامیاد قدم گذاشت. همین تجربه ناموفق شاید دلیلی خوبی برای زامیاد بوده تا نسخه جدیدتر وانت پادرا را با نام پادرا پلاس، راهی بازار کند.

وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ دیده بودیم. در آن زمان، زامیاد نگران از دست دادن خط تولید وانت نیسان بدلیل استاندارد‌های جدید ۸۵ گانه بود.

به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جایگزین نیسان زامیاد، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال ۹۸ به بازار بیاید، اما این اتفاق نیفتاد و حالا برای عرضه در نیمه دوم سال ۹۹ آماده شده است.

 

مقایسه پادرا با وانت کاپرا + مشخصات فنی

 

مهم‌ترین نکته درباره پادرا این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی پادرا، همان شریک جدید زامیاد است، یعنی شرکت Foday که قرار بود شاسی بلندی به نام فودای لندفورت (زامیاد تیوان) را هم به ایران بیاورد.

 

مقایسه پادرا با وانت کاپرا + مشخصات فنی

معرفی وانت کاپرا:

وانت کاپرا در اصل محصول شرکت زدایکس اتو چین با نام گراندتایگر است که در ایران توسط گروه بهمن عرضه می شد. این خودرو که در سال‌های اخیر مجوز ورود به اتحادیه اروپا را نیز به دست آورده‌ است در کارخانه‌ای در لوبلین لهستان تولید می‌شود. موتور وانت کاپرا دو کابین ۲۴۰۰ سی سی حجم دارد و ۱۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

 

نیوز

 

همچنین گیربکس وانت کاپرا پنج سرعته به صورت دستی است. باک بنزینی این خودرو ۷۴ لیتری است که در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی حدود ۱۰٫۵ بنزین مصرف می‌کند. از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز + EB ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) و بالابر اتوماتیک شیشه‌ها اشاره کرد.

 

مقایسه پادرا با وانت کاپرا + مشخصات فنی

 

بدنه این خودرو توسط مهندسین و طراحان آلمانی ساخته شده و پایه طراحی برای حمل بار انجام پذیرفته. البته این خودرو با توجه به سیستم انتقال نیروی پیشرانه که از طریق یک تسمه منتقل می‌شود، در مقایسه با خودرو‌های نیسان که سیستم تایمینگ زنجیری دارند، از توان کمتری برخوردار است.

 

مقایسه پادرا با وانت کاپرا + مشخصات فنی

خودرو
پادرا وانت کاپرا
کشور سازنده
ایران چین
سال (طراحی)
۱۳۹۶ ۱۳۸۹
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۳۸۹سی سی ۲۳۷۸سی سی
حداکثر قدرت
۹۵ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه ۱۳۰ اسب بخار در ۵۲۵۲ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۷۵ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه ۲۰۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ دنده دستی ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۰ ثانیه ۱۶ ثانیه
وزن
۱۶۸۵ کیلوگرم ۱۷۲۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۵۱۸۵ طول – ۱۶۹۰ عرض – ۱۷۲۵ ارتفاع ۵۰۸۰ طول – ۱۷۵۰ عرض – ۱۷۳۵ ارتفاع
حجم باک
۵۵ لیتر ۷۴ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۲
ترمز و پایداری
ABS – EBD – بوستر خلأ و مدار هیدرولیک – ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای ABS – EBD
کیسه هوا
ندارد کیسه هوا برای سرنشینان جلو قابل سفارش
سیستم صوتی
قابلیت پخش CD قابلیت پخش CD
دیگر تجهیزات
 

فرمان هیدرولیک، ساچمه‌ای برگشت پذیر – شیشه بالابر برقی – تنظیم آینه جانبی برقی – سیستم کولر

 

مه شکن جلو وعقب – فرمان قابل تنظیم – سیستم تهویه مطبوع – قفل مرکزی و ریموت کنترل – آینه‌های جانبی برقی – شیشه بالابر برقی – مشخصات قابل سفارش: گارد ریل استیل – سنسور دنده عقب – رادیو پخش شش دیسک – کیسه هوا – ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری خودرو

 

نیوز

خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=236281

برچسب ها

ثبت نظر

-