قیمت هر متر “مسکن ملی” چقدر است؟

  • کد خبر : 234894
  • 01 آبان 1399 - 14:33
به گزارش نیوز،

حبیب‌الله طاهرخانی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: افتتاحی که امروز در شهر جدید پردیس انجام شد، یکی از بزرگترین افتتاح‌های مسکن مهر بود که مجموع افتتاح‌های پردیس را به ۶۰ هزار واحد رساند. در کل کشور هم امروز ۴۰ هزار واحد مسکن مهر، افتتاح و پرونده مسکن مهر ۱۰ استان بسته شد.​

وی ادامه داد: از مجموع کل مسکن مهر برنامه‌ریزی شده، ۱۵۰ هزار واحد باقی مانده است که ۱۰۰ هزار واحد آن یا فاقد متقاضی است یا مشکل قضائی دارد. ۵۰ هزار واحد هم دولت متعهد است که در اسرع وقت ابنیه و خدمات روبنایی و زیربنایی آنها را تکمیل کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید که شروع شده، ۱۲۰ هزار واحد است. سعی کرده‌ایم طرح اقدام ملی در اراضی، بدون مشکل و دسترسی به خدمات پایه آنها فراهم باشد.

به گفته طاهرخانی، تمرکز ما در مسکن مهر، در ساخت واحد است و قرار نیست مانند مسکن مهر، زیرساخت‌های سکونتی را هم تأمین کنیم؛ اتفاقی که در مسکن مهر رخ داد و به عنوان مثال در پردیس پست ۶۰۰ کیلوولت نصب کردیم که ۲.۵ سال ساخت آن طول کشید. همچنین خط لوله اتصال آب به قطر ۶۰۰ میلیمتر در پردیس اجرایی شد، ایستگاه پمپاژ آب ساختیم و همه این خدمات، هزینه و زمان زیادی از ما گرفت اما در طرح اقدام ملی با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

وی در خصوص آورده متقاضیان طرح ملی مسکن گفت: بر اساس آخرین برآوردها، ساخت واحد با متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ درصد افزایش این رقم به پیمانکاران ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: قراردادهای طرح ملی مسکن در شهر جدید پردیس امضا شده، اراضی را پیمانکاران تحویل گرفته، ساخت فنداسیون برخی واحدها نیز شروع شده و پیمانکاران رقم ابلاغی را پذیرفته‌اند.

وی درباره تحویل واحدهای مسکن مهر دارای نقص اظهار داشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، هیچ واحد مسکن مهر با نواقص به متقاضی تحویل نمی‌شود؛ هر نقصی باشد، پیمانکاران موظف به رفع آن هستند. ممکن است در برخی پروژه‌ها، پیمانکاران اهل نباشند که واحدهای بسیار کمی دارای ایراد باشد اما در مجموع شرکت عمران شهرهای جدید مکلف به رفع ایرادات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حتی در شرکت عمران شهر جدید پردیس، واحد رفع نقص ایجاد شده تا به شکایات متقاضیان رسیدگی شود. بخش عمده‌ای از پروژه‌های مسکن مهر از لحاظ مقررات ملی ساختمان و نما مناسب‌سازی شده و اگر واحدها بی‌کیفیت بود، با این قیمت‌ها خرید و فروش نمی‌شد.

طاهرخانی درباره اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر خالی گفت: قانون مالیات خانه‌های خالی مشمول شهرهای جدید و مسکن مهر هم می‌شود. قبلاً تصور می‌کردیم که تعداد خانه‌های خالی شهر جدید پردیس نسبت به متوسط شهر پردیس بیشتر باشد اما به صورت پایلوت، سه فاز را بررسی کردیم و دیدیم که نسبت واحدهای خالی مسکن مهر پردیس با متوسط شهر پردیس، تفاوت فاحش و معناداری ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=234894

ثبت نظر

-