بانوان بیماری اختلالات کف لگن را جدی بگیرند

  • کد خبر : 234621
  • 01 آبان 1399 - 10:34
بانوان بیماری اختلالات کف لگن را جدی بگیرند

دکتر آزیتا قنبرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز ، از عدم مراجعه بانوان به پزشک به دلیل خجالت و عدم آگاهی برای درمان بیماری های بی اختیاری ادراری و اختلالات کف لگن خبر داد و افزود : بی اختیاری ادراری یا اختلالات کف لگن در زنان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اختلالات کف لگن با علائمی همراه است که  شایع ترین علامت خروج توده از واژن یا به زبان ساده افتادگی رحم، افتادگی مثانه، افتادگی روده می باشد ، گفت: علائم شایع اختلالات کف لگن علائم اداری بوده که  شامل بی اختیاری ادرار یا مشکل در تخلیه ادرار و علائم گوارشی شامل مشکل در دفع مدفوع و بی اختیاری مدفوع می باشد.

فلوشیپ اختلالات کف لگن و بی اختیاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بی اختیاری ادراری در خانم ها با افزایش سن زیاد می شود و انواع مختلفی دارد که می تواند با بی اختیاری هنگام سرفه، عطسه، بلند کردن اجسام سنگین همراه باشد که همان بی اختیاری استرسی نامیده می شود.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از خانم ها مشکلاتی مانند فوریت در دفع ادرار شایع تر بوده است؛ بیان داشت: دلایل مختلفی برای این اختلالات وجود دارد که از شایع ترین آن می توان به افزایش سن، زایمان های متعدد، انجام کارهای سنگین، بیماری های مزمن ریوی همراه با سرفه مزمن و یبوست و یائسگی اشاره کرد.

قنبرپور اظهار داشت : تعداد زیادی از خانم ها با این مشکلات دست به گریبان هستند ولی متاسفانه به دلیل خجالت و یا عدم آگاهی از روش های درمانی به پزشک مراجعه نمی کنند و خود را محکوم به تحمل شرایط سخت می دانند.

وی تاکید کرد : با توجه به افزایش امید به زندگی در سراسر دنیا، این انتظار می رود که همه افراد به خصوص خانم های هر جامعه که رکن اساسی خانواده را تشکیل می دهند از سلامت جسمانی و روانی مناسب برخوردار باشند.

عدم درمان بیماری کف لگن باعث افسردگی می شود

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه عدم درمان این علائم می تواند در دراز مدت سبب افسردگی و به دنبال آن انزوای فردی و اجتماعی شده و کیفیت زندگی فرد بشدت تحت تاثیر قرار داده و مختل کند؛ اضافه کرد:  به همین دلیل آگاهی بانوان از روش های درمانی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: برای این اختلالات درمان های مختلفی در نظر گرفته می شود که بسته به شرایط بیمار و شدت درگیری می تواند از تغییرات ساده در سبک زندگی مانند کاهش وزن، تمرینات ساده ورزشی و فیزیوتراپی تا درمان های داروئی و در نهایت درمان جراحی متفاوت باشد.

دکتر قنبرپور گفت: امیدواریم که با مراجعه به پزشک متخصص و پیشگیری و درمان به موقع، بتوانیم شاهد بانوان سالم تر، شادتر و با کیفیت زندگی بالاتر باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=234621

برچسب ها

ثبت نظر

-