سایه سنگین خودکشی روی زندگی خواننده معروف

  • کد خبر : 234080
  • 30 مهر 1399 - 22:14

نفرین خودکشی در زندگی خواننده معروف

نفرین خودکشی در زندگی خواننده معروفاختصاصی «تابناک با تو»؛ دالیدا، خواننده فرانسوی ایتالیایی الاصل پس از مصرف بیش از حد قرص های خواب آور در ۳ مه ۱۹۸۷خودکشی کرد. او قبل از خودکشی نوشته بود: مرا ببخشید، زندگی برایم غیرقابل تحمل شده است.

« ایولاندا کریستینا گیلیوتی» در ۱۷ ژانویه ۱۹۳۳ در قاهره در خانواده ای از مهاجران ایتالیایی متولد شد که از کالابریا به مصر مهاجرت کرده بودند. پدرش «پیترو گیلیوتی»، به عنوان ویولونیست حرفه‌ای در ارکستر اپرای سالن مصر کار می کرد و شغل مادرش «جیوزپینا گیلیوتی»، خیاطی بود.

نفرین خودکشی در زندگی خواننده معروف

آیولاندا در سال ۱۹۵۴ میلادی لقب «ملکه زیبایی مصر» را از آن خود کرد. عکس نیمه برهنه او با لباس شنا روی جلد یک مجله رفت و به خاطر آن عکس  نامزدی‌اش به هم خورد. با این وجود نقشهایی در برخی از فیلمها از جمله «نقاب توتنخامون» و «جام و سیگار» به او پیشنهاد شد. او نام خودش را به «دلیله» تغییر داد. این نام از داستان «دلیله و شمشون» از کتاب عهد قدیم گرفته شده ‍است.

او در اواخر سال ۱۹۵۴ به پاریس سفر کرد و به دلیل نبود فرصت‌های شغلی با مشکلات زیادی روبرو شد. در این مدت با «رولان برگیر» که با او آواز را آموخت آشنا شد، سپس با نویسنده «آلفرد ماخار»، آشنا شد. آلفرد او را تشویق کرد تا نام هنری دلیله یا همان دالیدا را برای خودش انتخاب کند.

سایه سنگین خودکشی روی زندگی خواننده معروف

در سالن معتبر «المپیا» پاریس، او توسط مدیر کانال رادیویی اروپا یک ،« لوسین موریس» ، اولین ضبط خود را در سال ۱۹۵۶ تولید کرد  و با آن شناخته شد. اما موفقیت زیادی کسب نکرد. اما  کاست دوم او که در آن دالیدا آهنگ “Bambino” را خواند به مدت ۴۵ هفته در لیست ۱۰ آهنگ برتر قرار گرفت و تا سال ۱۹۵۷  بیش از ۳۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شد. در سال ۱۹۵۸ دالیدا در ایالات متحده آمریکا آواز خواند و پس از کسب شهرت بین المللی ، در سال ۱۹۵۹ بازگشت به قاهره بازگشت.

این هنرمند تابعیت فرانسه را در سال ۱۹۶۱ به دست آورد، البته او ایتالیایی ماند و او با لوسیون موریس ازدواج کرد و ۵ سال با او رابطه داشت، اما او در همان سال ازدواج با موریس در طول یک سفر هنری با یک نقاش لهستانی آشنا شد و پس از چندماه ازدواج رسمی با لوسیون ، از او طلاق گرفت و به سراغ نقاش لهستانی رفت.

در سال ۱۹۶۳، او عنوان «شوالیه هنر و ادبیات» را از دولت فرانسه گرفت و در سال ۱۹۶۶ با خواننده «لوئیجی تنکو» آشنا شد و در سال ۱۹۶۷ در جشنواره سان رمو با او آواز «خداحافظ، عشق من، خداحافظ» را خواند، اما مخاطبان این آهنگ را دوست نداشتند و ترانه مورد نظر شکست خورد.  بنابراین «تینکو» در هتل به خودش شلیک کرد و خودکشی کرد. وقتی دالیدا به هتل برگشت او را در خون غوطه ور دید و برای اولین بار با نفرین خودکشی مواجه شد؛ نفرینی که او را دنبال کرد و روی او تأثیر گذاشت، به طوری که او برای اولین بار اقدام به خودکشی ناموفق کرد و ۹۰ ساعت در اتاق مراقبتهای ویژه با مرگ دست و پنجه نرم کرد.

در سال ۱۹۷۰شوهر سابق وی، لوسیون موریس  پس از ازدواج دالیدا با دیگری بر اثرافسردگی، به خود شلیک کرد.

نفرین خودکشی در زندگی خواننده معروف

دو سال پس از آن حادثه  در سال ۱۹۷۲، دالیدا با «ریچارد چانفری»، نقاش و ماجراجوی فرانسوی معروف به «گراف سن ژرمن» آشنا شد.

 دالیدا در سال ۱۹۷۳ با آلن دلون آشنا شد و معروف ترین آهنگ های خود به نام (Parole, Parole) را با او خواند که به یکی از مشهورترین آهنگهای فرانسوی تمام دوران‌ها تبدیل شد. در سال ۱۹۷۷ دالیدا معروف ترین ترانه خود را در مصر و جهان عرب «سلاما یا سلاما» را خواند که آهنگ شماره ۱ در ۱۷ کشور جهان شد و به چهار زبان عربی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی منتشر شد.

دالیدا در سال ۱۹۸۲ فهمید که ریچارد چانفری، همسر سابقش به دلیل بدهی همراه دوست دخترش با بستن ماشین و بازکردن اگزوز به داخل ماشین خودکشی کرده است. چانفری سومین مرد زندگی دالیدا بود که با خودکشی به زندگی خود پایان داد ، چانفری نزدیکترین فرد به دالیدا بود و رابطه او با دالیدا طولانی ترین رابطه بود و ۹ سال طول کشید و او دو سال قبل از مرگش از دالیدا جدا شد. دلیدا در سال ۱۹۸۶ در تلاش برای خارج شدن از حالت های افسرده ای که اغلب او را همراهی می کردند ، در فیلم «روز ششم» کارگردان مصری «یوسف شاهین» بازی کرد و با این فیلم شهرت گسترده ای کسب کرد.

دالیدا در سال ۱۹۸۷ میلادی، دوباره افسردگی گرفت. با این وجود دست از کار کردن برنداشت و در یک موزیک ویدئو به نام کلئوپاترا بازی کرد و شروع به خواندن یک فیلمنامه جدید کرد. آخرین کنسرت موسیقی‌اش در آنتالیا پر از جمعیت شد و موفقیت زیادی برایش به ارمغان آورد.

سایه سنگین خودکشی روی زندگی خواننده معروف

اما نفرین خودکشی که از سال ۱۹۶۷ روی زندگی‌اش افتاده بود دست از سرش برنمیداشت و دوباره او را به لبه پرتگاه برد، البته  این بار بدون بازگشت بود. دالیدا در سه مه ۱۹۸۷ با خوردن قرص‌های خواب‌آور خودکشی کرد.

در پاریس برای مرگ او مراسم رسمی برگزار شد. عکسش روی تمبرهای پستی رفت و مجسمه‌های یادبود او در پاریس و بر سر مزارش گذاشته شد.

سایه سنگین خودکشی روی زندگی خواننده معروف

سایه سنگین خودکشی روی زندگی خواننده معروف

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=234080

ثبت نظر

-