خودرو SSC تواتارا /رکوردشکنی جدید در صنعت خودروسازی؛ معرفی سریع‌ترین خودرو

  • کد خبر : 233772
  • 30 مهر 1399 - 17:19
خودرو SSC تواتارا /رکوردشکنی جدید در صنعت خودروسازی؛ معرفی سریع‌ترین خودرو

 

 

سریعترین خودروی جهان

 

خودرو SSC تواتارا 

نیوز :  پیش از این رکورد شرکت بوگاتی با رکورد جدید خود یعنی رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت در آستانه سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت قرار گرفته بود و توانسته بود رکورد سریع‌ترین خودرو را به نام خود ثبت کند، اما حالا خودرو SSC تواتارا داستان را تغییر داده است.

تواتارا با یک موتور شش لیتری بنزینی هشت سیلندر خورجینی که توسط توربوشارژ تقویت شده است، حدود هزار و ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. وزن این خودرو حدود هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است و آیرودینامیک آن بهترین در نوع خود است با این ترکیب این موشک زمینی توانسته است رکورد سرعت را جابه‌جا کند. قیمت این خودرو بیش از ۱.۶ میلیون دلار است.

 

بررسی فنی ابر غول ماشین SSC Tuatara | SSC Tuatara | اس‌ اس‌ سی تواتارا | فنی

 

پیش از این رکورد سرعت، بنیاد بازرسی فنی TÜV آلمان گزارش داده بود که خودروی بوگاتی شیرون با رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت حالا سریع‌ترین خودرو جهان شده بود. بوگاتی برای رسیدن به چنین سرعتی محدودیت سرعت را در شیرون برداشته است و برخی تغییرات فنی را در خودرو اعمال کرده است.

 

نسخه تولیدی از ابرخودروی تواتارا رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای بوگاتی شیرون |  دیجی‌کالا مگ

 

برای رسیدن به این سرعت تغییراتی در ساختار اسکلت خودرو داده شده و میشلین هم تایرهای مخصوصی را ساخته و در اختیار بوگاتی قرار داده است.در بدنه خودرو هم تغییراتی برای آیرودینامیک‌ترشدن خودرو اعمال شده است و موتور ۱۶ سیلندر دبلیو شکل بوگاتی با قدرت بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار شاهد برخی تقویت‌ها بوده است.

خودرو بوگاتی شیرون که پیشتر رکوردار سرعت بود اما الان خودرو SSC تواتارا پادشاه سرعت است

 

خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=233772

ثبت نظر

-