دلار در بازار خریدار ندارد ، همه فروشنده شدند

  • کد خبر : 233286
  • 30 مهر 1399 - 10:00
دلار در بازار خریدار ندارد ، همه فروشنده شدند

 

دلار در بازار خریدار ندارد ، همه فروشنده شدند .کاهش شدید قیمت انواع ارز در معاملات امروز و تقویت احتمال افت قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان، بازار فروش انواع ارز را داغ کرده است به طوری که دارندگان دلار از ترس ضرر بیشتر روانه بازار ارز شده‌اند.

دلالان: دلار به ۲۰ هزار تومان می رسد

یکی از دست فروشان دلار که با بیش از ۱۵۰۰ تومان کمتر از قیمت فروش، ارز می خرید به «نیوز» گفت: شایعه شده است که قیمت دلار بیشتر از ۶ هزار تومان کاهش می یابد پس اگر دلار داری من می خرم. وی ادامه داد: از صبح امروز دهان به دهان می چرخد که نرخ ارز به ۲۰ هزار تومان نیز می رسد و بازار به سرعت ریزش می کند که البته تاکنون با کاهش دو هزار تومانی قیمت شاهد هستیم. یکی دیگر از دلالان ارزی در میدان فردوسی به فروشندگان توصیه می کرد که اگر امروز نفروشید فردا با این نرخ‌ها ضرر خواهید کرد.

دلار در بازار خریدار ندارد سقوط شدید در راه است

تسنیم در همین رابطه نوشت: صراف‌های خیابان فردوسی از افزایش تعداد فروشنده‌ها در بازار و نبود خریدار می‌گویند و تأکید دارند که جو بازار به شدت ریزشی است و احتمالاً قیمت دلار به کانالهای پایین‌تر سقوط کند.

تشدید فضای هیجانی در بازار و اعلام خبرهای مربوط به تحریم ۱۸ بانک ایرانی و … باعث شد تا بازار ارز باردیگر روزهای پرنوسانی را به خود ببیند؛ اما با ورود بازارساز و البته اعلام خبرهای مثبت ورق در بازار ارز برگشت و مدار قیمتی نزولی شد.

از دیگر خبرهای مثبت که موجب شده تا جو بازار ارز برخلاف هفته‌های قبل، مثبت شود؛ خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی های ایران در عراق و کره است. آزادسازی ۵٫۵ میلیارد دلاری منابع ایران در عراق خبر مهمی است که بعد از سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به عراق اعلام شد. برهمین اساس نیز دیروز وزارت خارجه اعلام کرد که دستاورد عبدالناصر همتی از سفر به عراق مثبت بوده است. بنابراین احتمالاً به زودی باید منتظر ورود دارایی های بلوکه شده به کشور باشیم.

برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی از هفته جاری نیز از دیگر سیگنال‌های مثبتی بود که بازار ارز را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد تا خریدهای هیجانی فروکش کند و اکثر خریداران هفته های قبل را به فروشنده تبدیل کند.

 

دلار در بازار خریدار ندارد ، همه فروشنده شدند

بازاری های می گویند آنچه این روزها در بازار ارز اتفاق افتاده مشابه وضعیت بازار سرمایه است؛ در آن زمان نیز بسیاری از کارشناسان به خارج شدن بیش از حد بازار سهام از سطح بنیادی هشدار دادند و در نهایت نیز بازار قریب ۳۰ درصد ریزش کرد. بنابراین بازار ارز نیز مانند بورس رنگ خون گرفته و بعید است دیگر به روزهای اوج و رکوردزنی های پی در پی برگردد.

 اخبار انتخابات امریکا و دلار در بازار خریدار ندارد

علاوه بر این اخبار انتخابات امریکا نیز موجب شده تا جو بازار نسبت به روزهای قبل مثبت شود؛ بعبارتی در کنار خبرهای مثبت از آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و همچنین افزایش عرضه ارز در بازار متشکل و نیما، اخبار مربوط به انتخابات آمریکا نیز کارساز شده و باعث خروج تقاضای کاذب از بازار شده است.

احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا موجب شده بود تا بازار ارز بدترین سناریوهای ممکن را پیش‌خور کند اما با برتری بایدن در نظرسنجی ها نسبت به ترامپ، انتظارات منفی نیز در بازار ارز فروکش کرده است؛ هرچند به اعتقاد فعالان اقتصادی تفاوتی میان ترامپ یا بایدن نخواهد بود اما برخی معامله گران براین باورند که تداوم دوره ریاست‌جمهوری ترامپ به معنی ادامه سیاست تحریم حداکثری ، عدم فروش نفت و محدودیت های شدید بانکی است.

سیدکمال سید علی معاون اسبق بانک مرکزی در خصوص تاثیر انتخابات امریکا بر بازار ارز ایران می گوید: در صورت برنده شدن هر نامزدی در انتخابات پیش روی آمریکا، احتمال افزایش قیمت ارز کم خواهد بود و نگاه من به آینده بازار ارز کاهشی است.

صرافان: ارز نمی خریم

بر اساس مشاهدات نرخ های ثبت شده بر تابلوی صرافی ها به طور مداوم در حال تغییر بود اما خود آنها قصدی برای خرید ارز از دست متقاضیان فروش نداشتند، در حالی که دلالان به طوری سرشان شلوغ بود که چند نفر به دور هر کدام از آنها حلقه زده بودند و سعی در فروش ارز خود با قیمتی مناسب داشتند. یکی از صرافان گفت: نرخ ارزهای مختلف هر لحظه در حال تغییر است به همین دلیل ارز نمی خریم تا به قیمتی با ثبات تر برسد. وی افزود: به نفع ما نیست اقدام به خرید ارزی کنیم که ممکن است تا ساعتی دیگر کاهش بیشتری داشته باشد در حالی که ما به قیمتی بالاتر آن را خریده ایم.

دلار در بازار خریدار ندارد صاحبان دلار فروشنده شدند

پس از ثبت رکوردهای دلاری، از دیروز روند کاهش آرام قیمت ارز آغاز شده و از حدود ۳۲ هزار تومان به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

یکی از فعالان بازار ارز علت را کاهش تقاضای خرید اعلام کرد و گفت اغلب دارندگان ارز فروشنده آن شده‌اند.

یک منبع آگاه از بازار ارز نیز گفت: برخی دارندگان عمده ارز در حال تبدیل دارایی‌های خود به ریال هستند و همین مساله موجب عرضه سنگین ارز شده. این رفتار ناشی از برخی پیش‌بینی‌ها از تحولات بیرونی است.

در حال حاضر دلارهای بالای ۳۰ هزار تومان نیز خریدار ندارند و اغلب واردکنندگان معتقدند اجناسی را که با دلار بالای ۳۰ هزار تومان وارد می‌کنند نمی‌توانند در بازار داخل به فروش برسانند و خریداران قدرت خرید با قیمت‌های بالاتر را ندارند.

برخی فعالان بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا کند.

تسنیم

تزریق بیش از ۱میلیارد دلار حواله ارزی به بازار ارز + جدول

تزریق ۶۰ میلیون دلار دیگر به بازار ارز تهران

با یک دلار در کشور‌های مختلف دنیا چه می‌توان خرید؟

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=233286

برچسب ها

ثبت نظر

-