انتقاد اردوغان از سیاست های کثیف مکرون

  • کد خبر : 232945
  • 30 مهر 1399 - 2:21
به گزارش نیوز،

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از طریق یک لینک ویدئویی در جلسه سازمان همکاری اسلامی گفت: مسلمانان در سراسر جهان باید از جوامع خود در برابر خطراتی مانند تروریسم و نژادپرستی که تهدیدی برای نابودی جوامع اسلامی است، محافظت کنند.

او افزود: نژادپرستی، ملی گرایی، فرقه گرایی و آشفتگی‌های ناشی از ترور به مواردی تبدیل شده اند که می‌توانند منجر به سقوط جهان اسلام از درون شوند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۱۰۰۰ مسلمان در سراسر جهان قربانی ترور یا خشونت می‌شوند، گفت: ما به عنوان مسلمان به دلیل ناآگاهی و درگیری‌های داخلی با مشکلات پیچیده بسیاری از جمله ترور، گرسنگی و نابرابری روبرو هستیم.

او از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست هرگز اجازه ندهند که استدلال‌های سیاسی روزمره درک آن‌ها از امت [جامعه مسلمانان] را تحت الشعاع قرار دهد و یا به مشارکت در بین شان آسیب برساند.

اردوغان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که مسلمانان در زندگی اجتماعی با آن روبرو هستند به دلیل سوءتفاهم و آموزش غلط اسلام است، بر لزوم ایجاد پیوندی محکم و استوار بین جهانی بودن دین اسلام و واقعیت‌های زندگی روزمره تأکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین برخی کشور‌های غربی را به دلیل سیاست‌های اسلام هراسی مورد انتقاد قرار داد و گفت که چنین اقداماتی به وسیله‌ای مفید برای پوشاندن شکست‌های آن‌ها تبدیل شده است.

اردوغان اقدامات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در واقع هدف قرار دادن اسلام و مسلمانان دانست و سیاست‌های او را اسلام ستیزانه قلمداد کرد.

رئیس جمهور ترکیه سخنرانی مکرون را در ۲ اکتبر با ادعای اینکه اسلام در بحران است، مورد انتقاد قرار داد و گفت که این اسلام هراسی را تشویق می‌کند و هدف آن این است که از شکست‌های خود منحرف شود.

او با اشاره به حوادث اخیر در فرانسه که بار دیگر انگشت اتهام را به سوی جامعه مسلمانان این کشور گرفته است، گفت: حملات سیستماتیک از خارج و اشتباهاتی که زمینه را برای این حملات فراهم می‌کند، هرگز در روح دین ما نفوذ نخواهد کرد.

در راستای اجرای سیاست‌های اسلام ستیزی در فرانسه، پلیس این کشور دیروز به خانه چندین مسلمان که ادعا کرده است از افراطیون هستند، حمله کرد. این اقدام پلیس فرانسه پس از آن صورت گرفت که روز جمعه یک جوان ۱۸ ساله چچنی که گفته می‌شود وابسته به گروه‌های افراطی بوده است سر یک معلم فرانسوی را از تنش جدا کرد. او به دست پلیس کشته شد. رئیس جمهور فرانسه این اقدام را حمله تروریستی دانست و از وزرای خود خواست کنترل شدیدتری علیه مسلمانان اعمال کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=232945

ثبت نظر

-