یائسگی زودرس و پیشگیری از آن

  • کد خبر : 232321
  • 02 مرداد 1400 - 14:00
یائسگی زودرس و پیشگیری از آن

به گزارش نیوز:یائسگی زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که تخمدان‌ها تولید هورمون‌ها را متوقف کنند و دوره‌ها در سن جوان‌تر از حد معمول متوقف شود (میانگین سن یائسگی 52 است). یائسگی زودرس می‌تواند به علل طبیعی یا پزشکی (مانند زمانی که هر دو تخمدان در هیسترکتومی برداشته می‌شود) رخ دهد.

یائسگی زودرس

یائسگی زودرس و یائسگی پیش‌رس علل مشابهی دارند. تنها تفاوت، سن وقوع آنها است. یائسگی که پیش از 45 سالگی اتفاق می‌افتد، یائسگی‌زودرس نامیده می‌شود. یائسگی که پیش از سن 40 سالگی رخ می‌دهد، یائسگی پیش‌رس است. زناني که در معرض ابتلا به يائسگی زودرس هستند، نمی‌توانند باردار شوند.

یائسگی زودرس

دکتر فهیمه رمضانی تهرانی متخصص زنان و زایمان مصرف قرص های ضدبارداری در دوره ای بیش ۶ ماهه و تحت تجویز و نظارت متخصصین امر می تواند کمک موثری به پیشگیری از یائسگی زودرس  که به شدت کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار میدهد، داشته باشد.

وی همچنین با ذکر دلایل وقوع این مشکل،به تعادل وزن بعنوان یک عامل پیشگیری کننده تاکید کرد.

یائسگی

یائسگی یا منوپوز یکی از دوره‌های طبیعی زندگی زنان است که در آن قاعدگی برای همیشه متوقف می‌شود و آنان دیگر قادر به بارداری و زاد و ولد نیستند.

مطالعه قند و لیپید تهران به عنوان یک منبع غنی از اطلاعات جمعیتی می تواند نشانگر وضعیت جامعه در خصوص سلامت از دیدگاه همه گیرشناسی باشد و چراغی روشن جهت برنامه ریزی های کلان بهداشتی و کاهش هزینه های جسمانی و اقتصادی این حوزه و نهایتا افزایش بهره وری عمومی.

یائسگی زودرس

>>>بیشتر بخوانید:

یائسگی؛ هر آنچه خانم ها باید در مورد آن بدانند

با هدف تعیین وضعیت میزان شیوع یائسگی‌زودرس، مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی باروری پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با استفاده از این اطلاعات اقدام به بررسی کرد. مطالعه مزبور نشان داد که میزان بروز یائسگی زودرس در جمعیت ایرانی از حد نصاب یک تا  ۵ درصد جهانی بالاتر است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=232321

ثبت نظر

-