عبدالله: ایران موفقیت صلح افغانستان را به سود منطقه و جهان می‌داند

  • کد خبر : 232205
  • 29 مهر 1399 - 13:32
عبدالله: ایران موفقیت صلح افغانستان را به سود منطقه و جهان می‌داند

 

عبدالله: ایران موفقیت صلح افغانستان را به سود منطقه و جهان می‌داند | نیوز

 

عبدالله: ایران موفقیت صلح افغانستان را به سود منطقه و جهان می‌داند

به گزارش نیوز،  «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی و هیأت همراه پس از یک سفر رسمی دو روزه به ایران به کابل بازگشت.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه درباره اهداف سفر عبدالله به تهران اعلام کرد که این سفر در ادامه سلسله‌ سفرهای منطقه‌ای عبدالله برای جلب حمایت کشورهای منطقه از تلاش‌های صلح به جمهوریاسلامی ایران صورت گرفته است.

براساس این گزارش، عبدالله در این سفر با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رییس مجلس، وزیر نیرو و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- افغانستان و دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره‌صلح افغانستان، مذاکرات دوحه و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل و نظر کرد.

عبدالله پس از بارگشت از ایران گفت

عبدالله پس از بارگشت از ایران گفت: رهبران جمهوری اسلامی ایران موفقیت صلح را در افغانستان، به سود منطقه و جهان می‌دانند و  با رهبری و مدیریت افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌کنند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان همچنین از حمایت ایران از روند صلح افغانستان و تداوم همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور قدردانی کرد.

عبدالله پس از دیدار با مقامات ایرانی گفته بود که تأکید مقامات ارشد ایرانی در دیدار با او بر موفقیت صلح پایدار به رهبری و مدیریت افغان‌ها، برجسته بوده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغا نستان با اشاره به روابط خوب کابل – تهران در چهار دهه‌ گذشته، همچنین گفت که حمایت ایران به به رهبری و مدیریت افغانستان بااهمیت است.

عبدالله عبدالله در گفت‌وگویی اختصاصی با نیوز، درباره اهداف سفر خود به ایران نیز گفته بود: در سفرهای منطقه‌ای بیشترین تمرکز من بر روی صلح افغانستان، گفت‌وگوهایی در جریان است،  آینده صلح درافغانستان و ابعاد مختلف این موضوع بوده است. همه کشورهای منطقه از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنند و همکاری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته شده در سطح منطقه مفید واقع شود.

وی تاکید کرد: در سفرهای منطقه‌ای بیشترین تمرکز من بر روی صلح افغانستان، گفت‌وگوهایی در جریان است،  آینده صلح در افغانستان و ابعاد مختلف این موضوع بوده است. همه کشورهای منطقه از گفت‌وگوهایبین‌الافغانی با مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنند و همکاری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته شده در سطح منطقه مفید واقع شود.

خبر مرتبط

 

تاکید رئیس مجلس بر حل مشکلات بازارچه‌های مرزی ایران و افغانستان

رایزنی رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با رئیس مجلس

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=232205

ثبت نظر

-