لپ تاپ پسر جو بایدن حاوی اطلاعات تجاری کشف شد

  • کد خبر : 231870
  • 29 مهر 1399 - 9:33
لپ تاپ پسر جو بایدن حاوی اطلاعات تجاری کشف شد

به گزارش نیوز ، آندری درکاچ، قانونگذار اوکراینی در پستی در فیسبوک نوشت که این دومین لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن، پسر جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات آمریکاست که حاوی تماس‌های کاری پسر بایدن است و این لپ تاپ به نیرو‌های اجرای قانون اوکراین سپرده شده است.

وی همچنین نوشته است: این‌ها آخرین شواهد یا آخرین لپ تاپ نیستند. این دومین لپ تاپ حاوی شواهدی از فساد هستند و به بایدن و پسرش مربوط می‌شوند.

اخیرا، روزنامه نیویورک پست ایمیل‌ها و تصاویری را منتشر کرد و مدعی شد که این‌ها در لپ تاپی متعلق به هانتر بایدن بوده است.

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که منابع خارجی ایمیل‌های هانتر بایدن را که نخستین بار هفته گذشته منتشر شد، ارائه نکردند و این لپ تاپ که حاوی پیام‌ها و تصاویر شخصی هستند از یک تعمیرگاه در ایالت دلاور دزدیده شد و صاحب مغازه با وکیل جولیانی تماس گرفت.

چه کسی به هارد درایو لپ تاپ پسر بایدن دست یافت؟

هارد درایو این لپ تاپ از سوی شخص ثالثی از صاحب این تعمیرگاه در ژانویه به دست آمد و سپس برای جولیانی ارسال شد. به نظر می‌رسد که جولیانی برای چندین ماه این اطلاعات را نگه داشته و درست چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آن‌ها را به نیویورک پست داده است.

کارزار انتخاباتی جو بایدن و وکیل هانتر بایدن گفته‌اند که آن‌ها سابقه‌ای از برگزاری چنین جلسه‌ای ندارند. آن‌ها به صحت ایمیل‌ها نپرداخته‌اند.

در این ایمیل‌ها که توسط نیویورک پست منتشر شد، نشان می‌دهد که هانتر بایدن به دنبال یک توافق چرب و نرم با حضور یک کمپانی خصوصی انرژی چینی است و در یکی از پیام‌ها می‌گوید که این توافق پیشنهادی برای “من و خانواده‌ام خوب است”.

آندری درکاچ یکی از تماس‌های اصلی در لیست تماس‌های جولیانی است و در ارزیابی اطلاعاتی اوت که تلاش هماهنگ روسیه برای تحقیر کردن بایدن مطرح شد، از او نام برده شده است. در بیانیه تحریم ماه گذشته میلادی وزارت خزانه‌داری آمریکا، درکاچ را “یک عامل فعال روس برای بیش از یک دهه” اعلام کرده‌اند.

حالا این قانونگذار اوکراینی مدعی است که درباره دومین لپ تاپ اطلاع دارد که از سوی دو نماینده برای منافع میکولا زلوچفسکی، موسس کمپانی بوریسما استفاده شده است. هانتر بایدن در هیات مدیره در کمپانی انرژی بوریسما کار کرده است.

این قانونگذار در پست فیسبوکی خود نوشته، این لپ تاپ به نیرو‌های اجرای قانون اوکراین داده شد و اینکه نمایندگان بوریسما اکنون به عنوان شاهدان روند کیفری هستند. حقایقی که فساد بین‌المللی را تأیید می‌کند در لپ تاپ دوم ذخیره شده‌اند. این لپ تاپ به افسران اجرای قانون اوکراینی داده شد و نمایندگان بوریسما اکنون شاهدان در این روند کیفری هستند. این نمایندگان آماده گفتن فساد بین‌المللی‌ای هستند که بایدن‌ها در آن دخیل هستند.

این در حالیست که جولیانی از صحبت درباره ارتباطات خارجی‌اش از جمله با درکاچ شرمی ندارد. در دسامبر، این قانونگذار اوکراینی در فیسبوکش تصویری از نشست خود و جولیانی در کی‌یف منتشر کرد.

درکاچ در ماه‌های اخیر سوابق تماس‌های تلفنی بایدن را زمانیکه معاون اوباما بود با رهبر سابق اوکراین منتشر کرد؛ سوابقی که کارزار انتخاباتی بایدن گفته به شدت ویرایش شده‌اند.

با وجود هشدار‌های دولت واشنگتن درباره درکاچ، ترامپ این سوابق تماس‌های تلفنی را در توئیترش تبلیغ کرده است.

اف. بی.‌ای در حال بررسی و انجام تحقیقاتی است که ببیند آیا این اتهامات علیه بایدن بخشی از کمپین اطلاعات غلط روسیه علیه کارزار انتخاباتی بایدن است یا خیر.

استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید که اخیرا بابت پولشویی و تقلب دستگیر شده، روز یکشنبه گفته بود که آنچه از هارد درایو لپ تاپ هانتر بایدن آمده، درست است.

وی گفت: وکیل هانتر تلاش کرد تا به تعمیرگاه لپ تاپ ایمیل بزند و بخواهد که لپ تاپ را برگرداند و سپس با من و تیمم تماس گرفت تا این هارد درایو حساس را پس بگیریم. این عملیات اطلاعاتی روسیه نیست. آن‌ها اذعان کردند که این هارد درایو متعلق به بایدن است. ما ایمیل‌هایی از وکیل هانتر داریم و اگر لازم باشد، آن‌ها را افشا می‌کنیم.

این مساله باعث شده تا ترامپ به بایدن بتازد و در توئیتی نوشت: لپ تاپ هانتر بایدن یک فاجعه برای کل فامیل بایدن به ویژه پدرش جو است. این حالا یک حقیقت اثبات شده است و نمی‌توان آن را انکارکرد که تمامی آن اطلاعات یک معامله واقعی است. این مساله دستیابی بایدن به ریاست جمهوری را ناممکن می‌سازد، او حتی نمی‌تواند ۱۰ درصد رای بیاورد چه برسد به ۵۰ درصد! جو ۱۰ درصدی!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=231870

ثبت نظر

-